2016. április 15., péntek

Spárgakrémleves

Finom leves, de fényképezni nem volt időm, így most csak ez a förtelem lesz kint. A gyerekek csak úgy ették, úgyhogy nekem ez bizonyíték arra, hogy tényleg finom volt. Szalonnachipset sütöttem hozzá. 


Hozzávalók: 
- 50 dkg friss spárga (én leszedtem a kertben és azonnal főztem is), karikázva, spárgafejek egyben hagyva,
- alaplé vagy víz,
- só,
- 2 közepes póréhagyma, apróra vágva,
- bors,
- 2,5 dl tejszín,
- 3 dkg vaj.

Elkészítés: 

1. A spárgának a fás végét letördeljük (ez mehet a komposztba), majd felkarikázzuk. A spárgafejeket hagyjuk egyben.

2. Az aprított hagymát vajon megdinszteljük, hozzáadjuk a feldarabolt spárgát. Megpároljuk, majd kiszedjük a spárgafejeket, felöntjük alaplével vagy vízzel, a tejszínnel és forralunk rajta egyet.

3. Botmixerrel pürésítjük., visszatesszük a spárgafejeket. Szalonnachips-szel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése