2016. április 18., hétfő

Túró rudi torta (tojásmentes)

Gyors, finom torta. Panni születésnapjára készült. Most csak egy kisebb adagot sütöttem, mert volt mellé egy lúdláb torta is. Az ötletet Csak a Puffinnál találtam. A tésztát készíthetjük más recept szerint is. Nekem szempont volt, hogy tojásmentes legyen a torta. 


Hozzávalók (16-18 cm forma):

A tésztához: 
- 2,5 dl natúr almalé,
- 5-8 dkg xukor,
- fél citrom leve és héja,
- vanília vagy vaníliás cukor,
- 20 dkg liszt,
- 1 csomag vaníliás pudingpor (vagy étkezési keményítő),
- 2 dkg kakaópor,
- 1 zacskó sütőpor (nálam csak egy kiskanál),
- 1 kiskanál sütőpor,
- 6 evőkanál olaj,
- 1 evőkanál rum.

A krémhez: 
- 2,5 dl tejszín,
- 15 dkg sűrű, natúr krémsajt,
- cukor ízlés szerint,
- 30 dkg túró,
- 1 citrom reszelt héja,
- fél citrom leve,
- 5-10 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé, apróra vágva (én keveset tettem bele, mert a tetejét is bevontam étcsokival),
- 1 evőkanál zselatint is írnak a receptek, de olyan masszív volt a krém, hogy én nem kevertem bele és nagyon jól is tettem, mert remek lett az állaga.

A tetejére:
- 5 dkg étcsoki (vagy el is hagyhatjuk vagy nem vonjuk be teljesen, csak rálocsolunk egy kevés csokit),
- 2 kiskanál vaj.

Elkészítés: 

1. A tészta hozzávalóiból a száraz és a nedves hozzávalókat külön-külön edényben összekeverjük, majd a kettőt vegyítjük. Sokáig ne kevergessük, éppen csak álljon össze. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük és 200 fokra előmelegített sütőben 5 percig sütjük, majd 5 perc után mérsékeljük a hőt 180 fokra. Készíthetjük az alapot más recepttel is, nekem Panni allergiája miatt kellett elhagynom a tojást. Tűpróbával ellenőrizzük fél óra múlva, megsült-e a tészta. Ha kész, rácson kihűtjük.

2. A krémhez a túrót összekeverjük, a tejszín kivételével, az összes hozzávalóval. A tejszínt habbá verjük, majd a túróval összeforgatjuk.

3. A kihűlt tésztát visszahelyezzük a formába. A forma oldalát is visszakapcsoljuk. Beleöntjük a tölteléket. A tetejét szépen elsimítjuk.

4. Gőz fölött megolvasztjuk a csokit. Ha megolvadt, két kiskanál vajat keverünk el benne, majd ráöntjük a tortára. Nálam a cél a rusztikus tető volt, ezért nem is nagyon simítottam el a mázat. Szeleteléskor a kést forrósítsuk fel, mert a csoki kemény, roppanós, nehezen vágható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése