2016. június 10., péntek

Kovászos uborkás (új)burgonya főzelék kolbászmorzsával

Ismét egy remek, gyors, olcsó, de finom recept. Nekünk még nincs újkrumplink, maradt viszont télről kovászos uborka (már csak kovászos uborkát főzök be, eceteset nem) és persze a kapor is megnőtt rég' a kertben. A recept Chili és Vanilia blogjáról származik.



Hozzávalók a főzelékhez:
- 1,5 kg (új)krumpli, fél cm-es kockákra vágva,
- 5 dkg vaj (én zsírt használtam),
- 4 gerezd fokhagyma, aprítva,
- só,
- bors,
- 2 babérlevél,
- 3 dl tejföl,
- 1 evőkanál liszt, de elhagyható, ha a krumpli egy részét pürésítjük és azzal sűrítjük,
- 40 dkg kovászos uborka, fél cm-es kockákra vágva,
- 2 csokor kapor, finomra aprítva,
- 1 teáskanál cukor (én nem tettem bele),
- 2 evőkanál ecet (én nem tettem bele).

Hozzávalók a kolbászmorzsához:
- 4-5 szelet (kb. 20 dkg) teljes kiőrlésű kenyér (nem baj, ha kicsit szikkadt már, sőt!), apróra kockázva,
- 2 evőkanál zsír vagy vaj,
- 15 dkg puhább kolbász, apróra kockázva.

Elkészítés:

1. Az aprított fokhagymát megpároljuk az olvasztott zsiradékon (ne piruljon meg). Hozzákeverjük a krumplit, átforgatjuk, majd felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. Sózzuk, borsozzuk és a babérlevelet is beledobjuk.

2. Mikor puha a krumpli, behabarjuk liszttel kikevert tejföllel vagy a krumpli egy részét pürésítjük, majd utána hozzáadjuk a tejfölt.

3. Ekkor hozzákeverjük a kaprot és az uborkát, majd elzárjuk a tüzet.

4. A kenyeret serpenyőben, az olvasztott zsíron megpirítjuk, majd kiszedjük tányérra. Ezután a kolbászkockák zsírját kisütjük és amikor elkészült, visszatesszük a serpenyőbe a pirított kenyérkockákat is. Jól átforgatjuk, majd elzárjuk a tüzet. Tálaláskor ezzel kell megszórni a főzeléket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése