2016. július 2., szombat

Kakaós-ribizlis kocka

Nagyon nehéz sütnöm, mióta kiderült, Panni tojásérzékeny. Általában linzertésztákat vagy kelt tésztákat sütök, de már nagyon ki voltam éhezve valami krémesebbre. Sajnos nekem a tojásmentes piskóták nem sikerülnek és eddig nem is ízlett egyik sem. Ezek a "piskóták" tele vannak sütőporral, én viszont nem használok sütőport, mert, ha egy minimális mennyiség is belekerül a tésztába, megérzem az ízén. Úgyhogy inkább lemondtam a könnyű piskótákról és kevert tésztákról. Tegnap este viszont megint adtam egy esélyt. Természetesen most sem lett magas a tészta, viszont az állaga és az íze egész jó lett, úgyhogy reggel boldogan folytattam a sütemény összeállítását. Nagyon finom sütemény lett. Édesítés minimális, nagyon jól érezni a tésztában a kakaó ízét. Aki nem tojásérzékeny, az nyugodtan készítse más tésztából.



Hozzávalók a tésztához (kicsi, kb. 32X19 cm-es tepsihez):
- 17 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt,
- 4 dkg cukormentes kakaópor,
- 4 dkg burgonyakeményítő,
- 100 g natúr joghurt,
- 2 kupak almaecet (az ecet kupakjával mérve),
- fél citrom leve,
- 1 teáskanál szódabikarbóna,
- kb. 2-3-4 dl víz, liszttől függ

Hozzávalók a töltelékhez:
- 5 evőkanál búzadara,
- 5 dl tej,
- 10 dkg vaj,
- porxukor ízlés szerint,
- egy tál friss ribizli,
- vanília,
- porxukor a szóráshoz.

Elkészítés:

1. A tészta hozzávalóit összekeverjük. Annyi vizet adjunk hozzá, hogy egy viszonylag sűrű, ne túl híg tésztát kapjunk (nekem olyan sűrű volt, hogy inkább kenni lehetett és nem terült szét magától a tészta, de hígra nem akartam, mert szerintem eddig emiatt lett borzasztó állagú minden tészta). A tepsit kiolajozzuk, belisztezzük, beleöntjük a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Kihűtjük, Kétfelé vágjuk (vízszintesen).

2. A krémhez a vaníliás tejet felforraljuk, majd mikor forr, folyamatos keverés mellett beleöntjük a búzadarát. Sűrűre főzzük, majd kihűtjük. Ha langyos, hozzákeverjük a porcukrot és a vajat. Jól kihabosítjuk. Óvatosan belekeverjük a ribizlit és megtöltjük a tésztát. Hűtőben pihentetjük pár órát, majd a tetejét megszórjuk kevés porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése