2016. július 15., péntek

Kókuszhabos-sárgabarackos pite

A recept a Vidék Íze 2014 júliusi számában található, melyet némileg módosítottam. Nagyon finom, könnyű, viszonylag gyorsan elkészülő sütemény. Mindenkinek ízlett, úgyhogy máskor is elkészítem majd.





Hozzávalók a tésztához (egy kis tepsihez):
- 15 dkg liszt,
- 2-3 dkg cukor,
- 7 dkg vaj,
- egy evőkanál citromlé vagy, ha van, kezeletlen citrom héja reszelve,
- egy-két evőkanál tejföl (amennyit igényel a tészta),
- egy mokkáskanál szódabikarbóna,
- kb. 50 dkg sárgabarack (mérettől függően kb. 15-18 db),
- 1 evőkanál barnacukor, de ez el is maradhat (én nem tettem rá, így is elég édes a barack).

Az eredeti recept nagy tepsihez írja a hozzávalókat, azaz: 
- 20 dkg liszt,
- fél csomag sütőpor,
- 7 dkg cukor,
- 10 dkg puha vaj,
- 1 nagy vagy 2 kicsi tojás,
- 1 kezeletlen citrom héja. 

Hozzávalók a kókuszhabhoz:
- 2,5-3 dl tejszín,
- 1 zacskó habfixáló, de, ha jó a tejszín, akkor nem kell habfixáló (rátaláltam egy magas zsírtartalmú tejszínre, abba nem teszek habfixálót, mert nagyon keményre felverhető és tartós marad anélkül is a hab),
- porcukor ízlés szerint (kb. egy evőkanálnyit tettem bele, de legközelebb csökkentem, mert nekem még így is édes volt),
- 5 dkg kókuszreszelék.

Az eredeti recept, mely nagy tepsihez írja a hozzávalókat, így szól: 
- 1 kg sárgabarack,
- 2-3 evőkanál barna cukor,
- 10 dkg kókuszreszelék,
- 5 dl tejszín,
- 4 evőkanál porcukor,
- 2 csomag vaníliás cukor,
- 2 csomag habfixáló.

Elkészítés:

1. A tészta hideg hozzávalóiból gyors mozdulatokkal egy rugalmas, jól nyújtható tésztát gyúrunk. Fóliába vagy zacskóba tesszük és hűtőben pihentetjük fél-egy órát. Az eredeti recept puha vajat használ, azt habosra keveri a tojásokkal, cukorral. Belegyúrja a sütőporral elkevert lisztet és a citromhéjat. Pihentetés nélkül kinyújtja vékonyra és egy nagy tepsit kibélel vele.

2. A barackot kimagozzuk, félbe vágjuk. az eredeti recept szerint forró vízbe kell a barackot mártani és a héját lehúzni. Én nem szoktam leszedni a héját, mert jó érett barackokat használok.

3. A kókuszreszeléket szárazon megpirítjuk (halványbarnára).

4. A tésztát kinyújtjuk és egy kisebb tepsit kibélelünk vele (az eredeti recept szerinti mennyiséggel nagyobb tepsit). Erre helyezzük szorosan, a félbevágott barackokat úgy, hogy a domború felük felfele nézzen. Eredetileg a barack héját le kellett volna szedni, de én nem tettem. Nem érezni, hogy a héj rajta maradt. (Ha sárgabarackból lekvárt főzök, ott sem szedem le a héját.) Tetejét megszórjuk a barnacukorral, de ez el is maradhat akár.

5. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. A leírás szerint 35 perc sütés elég a süteménynek, de nálam tovább kellett sülnie. Nekem gyenge sütőm van, lehet, hogy másnál gyorsabban és jobban megsül a tészta. Ha megsült, kihűtjük. Mikor megsült és egy kicsit hűlt már, akkor meg szoktam mozgatni a tésztát egy spatulával, nem tapadt-e le valahol a tepsiben (főleg a szélén).

6. Ha kihűlt a tészta, felverjük a tejszínt a habfixálóval és a porcukorral, majd beleforgatjuk a pirított kókuszreszelék nagy részét. Ezután rásimítjuk a kókuszos tejszínt a megsült tésztára és megszórjuk a tetejét a maradék kókuszreszelékkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése