2016. július 30., szombat

Rózsalekvár

Nem vagyok híve semmilyen cukros ételnek, de most kivételt tettem, mert a kíváncsiság előrébb való volt azon a reggelen. Mondjuk, ha legközelebb készítem, akkor biztosan még kevesebb cukrot teszek bele, mert így nekem rettenetesen édes. A színe gyönyörű lett. Nem főztem sokáig, ahogy a recept is javasolja, ezért nem barnult meg. A képek nem is tudják igazán visszaadni, milyen szép rózsaszín. Az állaga kissé sűrűre sikeredett, ezen is javítani kell legközelebb. Nem is lekvár, inkább dzsem lett belőle. A receptet Palócprovance-nál találtam. Még nem tudom, mire fogom használni, azt sem, készítek-e máskor is ilyet. Ez egy kísérlet volt, de gondoltam, leírom a tapasztalataimat, hátha más is elkészítené.




Hozzávalók (kb. 3,5 dl lesz belőle):
- 6 dkg vegyszermentes, konyhakész rózsaszirom,
- kb. 8-10 dkg cukor (eredetileg 30 dkg, én 15 dkg-ot tettem bele, de így is nagyon édes),
- fél citrom leve,
- 3 dl víz (én kb. 2 dl-t tettem bele, így kihűlés után igen sűrű lett),
- 1 kiskanál pektin (eredetileg 2 púpos teáskanállal tettem bele, ami utólag nézve soknak bizonyult, mert dzsem lett a lekvárból, Kaldeneker pektint használtam),
- 1 evőkanál rózsavíz (nem tettem bele, mert nekem olyan nincs itthon).

Elkészítés:

1. Szedjük ki a rózsaszirmok alsó, fehér részét, mert az kesernyés ízt adhat a lekvárnak. Ezután pépesítsük a szirmokat a cukorral (robotgép, turmix, botmixer). Ez a rózsacukor állítólag megszárítva hosszabb ideig eltartható és felhasználható más célokra is.

2. A vizet felforraljuk, beletesszük a rózsacukrot, citromlevet, a pektint és 10-15 percig főzzük. A legvégén hozzáöntjük a rózsavizet, ha van.

3. Még forrón üvegekbe töltjük. Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése