2016. július 26., kedd

Vöröslencse fasírt

Citromdisznónál találtam ezt a remek receptet. Végre egy zöldségfasírt, ami tökéletesen összeáll tojás nélkül is, ráadásul nagyon ízletes. Hasonlít a csicseriborsóból készített falafelhez. Külön tetszik benne, hogy nem kell megfőzni a vöröslencsét. A legjobb pedig az, hogy még a zöldségellenes kisfiam is falta. Eredetileg pitával kellett volna tálalni, de én quinoát főztem hozzá. Így is nagyon jóízűen ettünk belőle ebédre.

A receptet most úgy írom le, ahogy én készítettem, de zárójelben jelzem az eredeti receptet is, hogy máskor úgy is kipróbálhassam.




Hozzávalók a fasírthoz:
- 20 dkg vöröslencse (2 órára beáztatva),
- fél fej vöröshagyma,
- 2 gerezd fokhagyma (eredetileg 1 gerezd),
- 2 evőkanál házi ketchup (eredetileg paradicsompüré, de nekem olyan nem volt),
- 2 db piri-piri paprika (én ezt nem tettem bele),
- friss petrezselyem zöldje, aprítva,
- friss oregánó, aprítva,
- friss koriander (én ezt nem tettem bele),
- só,
- bors,
- kevés zsiradék a sütéshez.

Hozzávalók a sóskakrémhez:
- kb. 10 dkg sóska, mosva, szárazva,
- 1 gerezd fokhagyma,
- 1 teáskanál mustár,
- méz,
- só,
- bors,
- kb. 100 g joghurt,
- 1-2 evőkanál sűrű tejföl (eredetileg 50 g mascarpone).

Elkészítés:

1. A vöröslencsét 2 órára beáztatjuk, majd leszűrjük. Egy aprítógépben a vöröshagymával, fokhagymával és a ketchuppal/paradicsompürével, sóval, borssal pépesítjük. Ezután kanállal keverjük hozzá az apróra vágott fűszereket.

2. Egy serpenyőbe teszünk egy kevés zsiradékot, majd egy evőkanál segítségével fasírtokat szaggatunk/alakítunk bele. Egyszerre kb. 4-5 fasírtot sütöttem. Közepes lángon sütjük mindkét oldalán.

3. A sóskát összekeverjük a joghurttal, mustárral és a fűszerekkel, valamint a hagymával pépesítjük (pl. botmixerrel), majd, ha kész, kanállal belekeverjük a mascarponét/tejfölt is.

4. Tálalhatjuk pitával, de mi most quinoával ettük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése