2016. augusztus 4., csütörtök

Mazsolás-sóskás pite

Ezt a receptet ugyanott találtam, ahol az előző bejegyzésben olvasható vöröslencsés sóskalevest, azaz a The Guardian oldalán. Kicsit máshogy készítettem, ahogy ott le van írva, már csak a tojásmentes diéta betartása miatt is. A leírásban majd jelzem, hol módosítottam.




Hozzávalók a tésztához (Hugh kicsit máshogy készítette, de nekem ez a tészta már régóta a bevált pitetésztám, így ezt használtam):
- 20 dkg barna tönkölyliszt,
- 1 evőkanál xukor,
- 10 dkg hideg vaj,
- néhány evőkanál tejföl (annyi, amennyitől rugalmas, könnyen nyújtható tésztát kapunk).

Hozzávalók a töltelékhez:
- kb. 30 dkg sóska, szárazva, mosva, lecsöpögtetve,
- 2 dl tej,
- 2,5 dl tejszín,
- 2,5 dkg xukor (aki édesen szereti, tegyen többet),
- egy nagy marék mazsola,
- 2 tojás + 2 tojás sárgája, nálam ez kimaradt és HELYETTE tettem bele 4 teáskanál útifű maghéjat és 2 teáskanál burgonyakeményítőt,
- kevés vaníliapor (eredetileg nem írta a recept).

Elkészítés:

1. A tésztát készítjük el előbb. A lisztet és a cukor összekeverjük, majd elmorzsoljuk a hideg vajjal. Ezután annyi tejfölt teszünk hozzá, amennyivel egy jól nyútható, ruganyos tésztát kapunk. Becsomagoljuk zacskóba vagy fóliába és hűtőben pihentetjük legalább 30 percet.

2. Ezután kinyújtjuk, majd kibéleljük a piteformát vele. Előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt elősütjük. Nem kell barnának lennie, de legyen száraz a felszíne, különben szalonnás lesz a tészta sütés után, mert eláztatja a krém.

3. A sóskát pár perc alatt megpároljuk. Hamar összeesik. Én nem is hagytam, hogy teljesen összeessen.

4. Egy magas falú edénybe öntjük a tejet, tejszínt, vaníliaport, cukrot, tojásokat VAGY a keményítőt és az útifű maghéjat, végül a sóskát (Hugh javasolja, nyomkodjuk ki a sóska levét. Én csak módjával tettem, hogy maradjon azért egy kis savanykás íze). Botmixerrel krémesre pürésítjük. A krém a kanálról nem vagy nehezen csöppent le, ezért gondoltam, sülés után biztosan nem fog folyni (jól gondoltam).

5. Az elősütött tésztába öntjük a sóskakrémet, megszórjuk mazsolával a tetejét és gyorsan visszatoljuk az egészet a sütőbe. Én légkeverésre kapcsoltam, hogy minél hamarabb átjárja a meleg a tölteléket. Készre sütjük. Nálam a kész azt jelentette, hogy jól felpúposodott a töltelék és rezgett, de már nem folyt, mint sütés előtt. Mire kihűl, megszilárdul és kellemes krémes állaga lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése