2016. szeptember 3., szombat

Cukkinis-padlizsános tészta sütőben sütve

Ez egy egyszerű, de annál finomabb étel. Hugh Fearnley-Whittingstall Három jó dolog című könyvében találtam egy hasonló receptet, azt alakítottam át. Eredetileg padlizsán nem is kellett volna bele, de nekem éppen az is volt és mindenképp fel akartam használni valamilyen ételben.

Hozzávalók:
- egy közepes cukkini, kis kockákra vágva,
- két-három darab kisebb-közepes padlizsán, kis kockákra vágva, de, ha nincs padlizsán, akkor a cukkini mennyiségét megnöveljük és csak azt teszünk az ételbe,
- 25 dkg penne tészta,
- 3 evőkanál tejföl (eredetileg tejszín),
- só,
- bors,
- 3-4 gerezd fokhagyma, apróra vágva,
- 2 evőkanál olaj,
- sajt, nem szoktam sajnálni belőle, nem mérem, hány dkg (eredetileg mozzarella és parmezán, nálam házi kecskesajt).

Elkészítés: 

1. A cukkinit és a padlizsánt az olajon pirítani kezdjük. Mikor egy pici színt kap és serceg, levesszük takarékra a tüzet, megsózzuk, borsozzuk és fedő alatt puhára pároljuk. Kicsit főjön szét és legyen krémszerű. Mikor kész, keverjük bele a fokhagymát, tejfölt/tejszínt, kevergessük pár percig és zárjuk el a tüzet.

2. Közben főzzük meg a tésztát. Az ajánlott főzési idő előtt 2 perccel szűrjük le.

3. A tésztát összekeverjük az előkészített zöldséggel és reszelt sajttal. Egy sütőálló edénybe öntjük és a tetejét is megszórjuk reszelt sajttal. (Én eleve olyan edényben kezdtem a zöldséget párolni, amit aztán a sütőbe is betehetek.) 200 fokos sütőben átforrósítjuk és esetleg kapjon egy kis színt, de semmiképp ne süssük túl. Legjobb frissen tálalva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése