2016. október 19., szerda

Tészta répaszósszal

Mástészta oldalán találtam több zöldséges tésztarecept között ezt a finom répaszószos tésztát. Nagyon finom, máskor is elkészítem. Még akkor főztem ezt, mikor olyan szép őszi napjaink voltak, hogy kint tudtunk ebédelni a kertben.


Hozzávalók: 
- 50 dkg édes sárgarépa, karikázva vagy hasábokra vágva,
- 5 gerezd fokhagyma,
- 3 evőkanál olívaolaj,
- só,
- bors,
- 1 teáskanál szárított kakukkfű,
- 2,5 dl tejszín,
- reszelt parmezán, de más, kevésbé drága sajttal is remek lesz (nálam saját készítésű sajt került bele),
- 40-50 dkg (masni)tészta (nálam durum szélesmetélt),
- kb fél bögrényi a tészta főzővizéből.

Elkészítés: 

1. A répát összeforgatjuk az olajjal, sóval, borssal, kakukkfűvel. Tegyük kerámiatálba, takarjuk le a fedelével és 200 fokos sütőben süssük puhára (vagy tepsibe és alufóliával takarjuk le). Én a fokhagymát is megsütöttem a répával együtt, mert nem akartam, hogy túl intenzív fokhagyma ízű legyen a végeredmény. A fokhagymagerezdeket nem pucoltam meg, csak kicsit megnyomtam.

2. Törjük össze a puha répát (pl. villával vagy kézi krumplinyomóval) és süssük még addig, míg kicsit karamellizálódik itt-ott. A fokhagymáról ne felejtsük el leszedni most már a héját.

3. Amíg a répa sül, megfőzzük a tésztát is. A főzővízből tegyünk félre egy bögrével (ez az, amit én a nagy sietségben elfelejtettem).

4. A megsült répát összeturmixoljuk a fokhagymával, a sajttal, a tejszínnel.

5. Ha kész, keverjük össze a tésztával, majd öntsünk rá valamennyit a főzővízből is. Egy selymes-krémes állagot kell kapnunk. Mivel én véletlenül kiöntöttem a főzővizet, így az én tésztám most nem lett krémes, viszont cserébe kicsit hasonlított a krumplis tésztához. Tálaláskor megszórhatjuk még reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése