2016. november 25., péntek

Mézes puszedli 2., rögtön puha

Van már egy mézes puszedli recept a blogon, de este kipróbáltunk a gyerekekkel egy másik receptet. Ez is finom, így dönteni nem tudok a kettő között. Ennek az az előnye, hogy azonnal süthető, nem kell egy éjszakát pihentetni. Finom, puha lesz a végeredmény. Én most mini puszedliket sütöttem, hogy egy-egy falatka legyen mindegyik. Könnyebb így a gyerekeknek. Na, meg én sem eszek belőle annyit. Mivel nem szeretem a cukormázat, ezért inkább 85 %-os étcsokiba mártogattam a sütiket. Wiselady-től származik ez a puszedli recept.





Hozzávalók: 
- 45 dkg liszt (eredetileg 10 dkg rétesliszt+35 dkg finomliszt, nálam van, hogy fele fehér tönköly, fele teljes kiőrlésű tönköly, van, hogy 35 dkg fehér és csak 10 dkg teljes kiőrlésű tönköly),
- 10 dkg porcukor (én nem tettem bele, nekünk elég a méz édessége),
- 1 púpos teáskanál szódabikarbóna,
- 2 teáskanál kakaópor,
- 1/2 kávéskanál fahéj,
- 1/2 kávéskanál őrölt szegfűszeg,
- csipetnyi őrölt gyömbér,
- vagy a fenti fűszerek helyett mézeskalács fűszerkeverék,
- pár csepp citromlé (csak akkor teszek bele, ha azonnal sütöm),
- 1 egész tojás + 1 sárgája (én a tojásokat Panni tojásérzékenysége miatt egyszerűen kihagytam, ill. Vb tejföllel vagy vízzel pótoltam),
- tejföl (eredetileg 1 evőkanál, nálam több, mert nem tettem a tésztába tojást és más lisztet használtam),
- 18-20 dkg méz,
- 8 dkg disznózsír (vagy vaj).

Elkészítés: 

1. A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát, porcukrot (ha teszünk bele), fűszereket összekeverjük.

2. A zsírt és a mézet alacsony hőfokon megolvasztjuk (kb. kézmeleg legyen).

3. A lisztes keverékhez adjuk a megolvasztott zsíros mézet, hozzákeverjük a tojásokat (ha teszünk bele), citromlevet és a tejfölt (én több tejfölt tettem, mert a tojást nem használok). Fakanállal keverjük/dagasztjuk. Puha, lágyabb, de nem ragacsos tésztát kell kapnunk.

4. Öt percet állni hagyjuk (de van, hogy néhány órát vagy egy éjszakát hagyom), majd golyókat formázunk belőle (ízlés szerinti méretűt, nőni fog sütés közben). Ha akarjuk, tölthetjük is a golyókat pl. aszalt szilvával, szilvalekvárral stb.

5. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a golyókat, kissé távol egymástól, mert sülés közben terülnek, nőnek.

6. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Mérettől és sütőtől függően kb. 8-12 perc. Ha az alja már színesedni kezd, vegyük ki, ne süssük túl, mert kemény lesz.

7. Bevonhatjuk cukormázzal, márthatjuk csokiba, de szerintem önmagában is finom. Ki hogy szereti és mit enged a diétája. Puha lesz a puszedli, már rögtön sütés után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése