2016. november 5., szombat

Pudingos-tejfölös szelet

Ritkán sütök csak úgy, alkalom nélkül olyan süteményt, ami nem reform, amiben nincs valami egészséges, ami miatt akár uzsonnára vagy tízóraira is ehető. Most viszont kivételt tettem és sütöttem egy sütit, csak úgy. Persze arra figyelnem kellett, hogy tojásmentes legyen, de mégis szerettem volna valami krémesebbet. Így esett a választásom erre a pudingos szeletre. Sok helyen olvasható a receptje az interneten, átnéztem vagy öt-hat oldalt. Én is ugyanúgy készítettem, ahogy mások, annyi különbséggel, hogy kihagytam a tésztából az egy darab tojást, sokkal kevesebb cukrot tettem bele és a tésztájába belecsempésztem egy kevés teljes kiőrlésű tönkölylisztet is. Ha tehetjük, igyekezzünk a lehető legjobb minőségű vaníliás pudingport megvenni, hogy ne legyen oda nem illő adalékanyag benne. Készítettem azért egy hajdinás kekszet is a gyerekeknek.

Gyors, egyszerű, kiadós és mutatós sütemény. Ajánlom vendégváráshoz vagy ünnepekre is.



Hozzávalók a tésztához (közepes, kb. 23X33 cm-es tepsihez):
- 40 dkg liszt (nálam 15 dkg teljes kiőrlésű tönköly és 25 dkg fehér tönköly),
- 25 dkg vaj (nálam 10 dkg vaj és 10 dkg házi mangalicazsír),
- cukor vagy édesítő (nálam 3,5 dkg kókuszcukor, de a receptek 10 dkg cukrot írnak, aki édesebben szereti, tegyen többet),
- 1 tojás (nálam ez nem került bele),
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor,
- 1 kiskanál szódabikarbóna,
- tejföl (kb. 1-4 evőkanál, annyi, amennyitől összeáll a tészta, apránként adagoljuk).

Hozzávalók a pudingos töltelékhez:
- 2 csomag prémium minőségű vaníliás pudingpor,
- 5 dl tej,
- cukor (nálam csak 5 dkg, de a receptek 20 dkg-ot írnak, aki édesebben szereti, tegyen többet),
- 55-60 dkg, minimum 20 %-os tejföl, különben folyós marad a krém (én 25%-os tejfölt használtam).

Tetejére porcukor.

Elkészítés:

1. A pudingot egy kevés tejjel csomómentesre kikeverjük, ízlés szerint cukorral ízesítjük. A maradék tejet feltesszük forrni. Amikor forr a tej, kb. 1-1,5 dl-t hozzáöntünk a pudingos keverékhez, gyorsan átkeverjük, majd az egészet beleöntjük a forró tejbe. Keverjük folyamatosan. Alacsony lángon főzzük sűrűre. Ha kész, hűtsük ki. Időnként keverjük át, hogy minél krémesebb legyen. Ha kihűlt, hozzákeverjük a tejfölt is. Kihabosítjuk.

2. Az összes száraz hozzávalót keverjük össze, majd kockázzuk bele a vajat és gyorsan morzsoljuk el a lisztes-kakaós keverékben. Ezután adjuk hozzá a tojást (ha használunk) és a tejfölt (apránként, hátha nem kell olyan sok). Gyorsan dolgozzunk, hogy ne olvadjon meg a vaj a kezünk alatt. Felezzük el a tésztát.

3. Az egyik tésztadarabot kinyújtjuk a tepsi méreténél egy kicsit nagyobbra, hogy az oldalán kissé felfusson a tészta, hogy legyen egy kis pereme. Erre öntjük a pudingos krémet.

4. Kinyújtjuk a másik tésztalapot is és óvatosan a süteményre helyezzük. Előmelegített légkeveréses sütőben sütöttem, 160 fokon kb. 25-30 percig. Ha nincs légkeverésünk a sütőben, akkor 180 fokra előmelegített sütőben süssük.

5. Ha megsült a sütemény, hagyjuk kihűlni, majd utána tegyük hűtőbe legalább néhány órára, de még jobb, ha másnap szeleteljük. Tetejét kevés porcukorral megszórhatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése