2016. november 22., kedd

Rántott hús és maradék rántott hús újrahasznosítása

Hétvégén rántott húst sütöttem. Soha nem szerettem a rántott húst, így soha nem is készítettem, de most megkívántam és összeszedtem minden bátorságomat. Megsütöttem. Egy részét tojásmentes bundával, mert Panni nem ehet tojást (a tojásmentes bundázás menetéről itt, a rántott patisszonnál lehet olvasni), a nagyobb részét hagyományosan paníroztam. Előtte természetesen elolvastam sok jótanácsot az interneten. Ide leírom, mely tanácsokat fogadtam meg:

- mangalica karajból készítettem,
- enyhén kiklopfoltam a hússzeleteket,
- papírtörlővel leitattam róluk a felesleges nedvességet, majd
- kissé sóztam (nem nagyon),
- az előkészített lisztbe épphogy beleforgattam a szeleteket, a felesleget leráztam róla,
- utána az alaposan felvert tojásba (amit nem sóztam),
- a tojásban sem kell fürdetni, éppen csak elmeríteni, hogy mindenhol érje,
- utána a házi vagy házi jellegű zsemlemorzsába forgattam a szeleteket,
- de ne nyomkodjuk bele, csak forgassuk meg benne, a felesleget szintén lerázzuk,
- közepesen forró disznózsírban sütöttem,
- egyszerre mindig annyit paníroztam, amennyit meg is sütöttem a serpenyőben,
- amikor beletettem a zsírba, akkor megrázogattam a serpenyőt, hogy a forró zsír érje a szeletek tetejét is, hogy ne tapadjon rá a panír a húsra (ezt írták valahol),
- villával nem szurkáljuk a húst,
- ha mindkét oldala megsült, akkor élére állítva helyezzük papírtörlővel bélelt tányérra (mint a lángost szokás).

És akkor pár szó a maradék hús új életéről.


Maradt néhány szelet hús másnapra. Fagyasztani nem akartam, kidobni nem szokásom az ételt, gondoltam, újrahasznosítom. Maradt fűszeres, házi pizzaszószom is előző napról. A húst felkockáztam, beletettem a paradicsomszószba, jó erős botmixerrel pépesre daráltam vele. Sűrű lett a massza, ebből jó kis szendvicskrém lett volna, de én most bontottam még 3 dl házi paradicsomlevet, azt is beleöntöttem, felfőztem. Főztem ki tésztát, kiporcióztam a húsos szószt, reszeltünk rá sajtot és megvolt a gyors ebéd.

A maradék hús ledarálása után készíthetünk még a szendvicskrémen és a tésztaszószon kívül sós pitéket vagy fasírtot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése