2016. december 15., csütörtök

Egyszerű kevert sütemény (tojás és tej nélkül)

Dulminánál láttam meg a napokban ezt a kevert süteményt. El is mentettem rögtön és mivel eléggé könnyű ebédet főztem, gondoltam, egy egészséges desszert vagy nassolni való beleférhet. A süteményt tényleg nagyon egyszerű összeállítani, finom is. Nincs benne se tojás, se tejtermék és az általam nem kedvelt sütőpor sem (kiérzem a sütikből a sütőpor ízét, ezért csak szódabikarbónát használok). Egy gondom volt vele, de az az én hibám. Valószínűleg kicsit több folyadékot tettem bele a kelleténél és ezt a hibát tetézte a sütőm nem tökéletes működése, így egy kissé nedves állagú lett a süti belseje. Legközelebb majd jobban figyelek erre, mert lesz legközelebb, az biztos. Egészséges, finom és egyszerű süteményt kap, aki megsüti.

Sajnos, mivel munkába indulás előtt készült, fényképezni már nem volt lehetőségem. Kint és bent is sötétség, így nem sok esélyem volt képet készíteni. Majd legközelebb pótlom.

Hozzávalók (2,5 dl-es bögrével mérve):
- 1 bögre zabpehely (vagy más pehely, akár vegyesen is),
- 2 bögre teljes kiőrlésű liszt (nálam tönköly), VAGY 1 bögre teljes kiőrlésű és 1 bögre sima fehérliszt,
- 1 bögre darált dió vagy darált mák,
- cukor ízlés szerint (nálam 3 dkg kókuszcukor volt, mert mi nem szeretjük a sütiket túl édesen),
- mazsola vagy más aszalt gyümölcsök,
- aki akar, tehet bele apróra vágott csokidarabokat is, én most nem tettem,
- fél citrom leve (eredetileg 1 csipet citromsav),
- 1 teáskanál szódabikarbóna,
- kevés őrölt fahéj vagy mézeskalács fűszerkeverék,
- a recept nem írja, de tettem bele egy kezeletlen héjú narancs reszelt héját,
- egy narancs levét.

Elkészítés: 

1. Az összes száraz hozzávalót összekeverjük, hozzáöntünk annyi vizet, plusz a citromlevet, narancslevet (ha teszünk bele), amennyitől nem túl híg, inkább sűrű állagú, de keverhető tésztát kapunk (1-másfél bögre).

2. Hozzákeverjük az aszalványt, csokidarabokat, ha teszünk bele.

3. Gyorsan beleöntjük a masszát egy kikent, lisztezett püspökkenyérformába.

4. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Magában vagy lekvárral fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése