2016. december 29., csütörtök

Húsmentes pásztorpite (tejmentes, tojásmentes, gluténmentes) 2.

Van már egy húsmentes pásztorpite a blogon. Az is finom volt, de ez is nagyon jó lett. Teljesen más zöldségekből készült a két pásztorpite és szerintem még nagyon sok variációt ki lehetne találni. Férjem kétszer is szedett ma ebből az ebédből. A recept alapötlete Steiner Kristóf szakácskönyvéből származik, de tulajdonképp eléggé átalakítottam az ő receptjét kedvemhez és az itthon lévő alapanyagokhoz mérten. Nagyon finom lett.


Hozzávalók, ahogy én készítettem:
- krumpli (kb. 6-8 darab, közepes krumpli), hámozva, darabolva,
- 6 darab, közepes méretű sárgarépa, finomra reszelve,
- 1 nagy pasztinák, finomra reszelve,
- 4-5 marék fagyasztott/konzerv csicseriborsó (lehet több is), de lehet helyette párolt zöldborsó is,
- 2 gerezd fokhagyma, aprítva,
- 1 kisebb vöröshagyma, finomra vágva,
- 1 kis üveg darabolt gombakonzerv, leve leöntve,
- 1 dl száraz vörösbor,
- 1 teáskanál füstölt paprikakrém,
- 3,5 dl általam eltett paprika, paradicsom és padlizsánragu (ha nincs ilyesmink, akkor friss alapanyagból pillanatok alatt elkészíthetjük),
- olaj (nálam szőlőmagolaj),
- só,
- bors.

Elkészítés:

1. A krumplit kevés vízben megfőzzük. Ha lett volna több időm, akkor héjában főztem volna.

2. Kevés olajon megpároljuk a reszelt pasztinákot és a reszelt sárgarépát. Sózzuk, borsozzuk. Kis vizet is öntsünk alá és fedő alatt, lassú tűzön pároljuk.

3. A vöröshagymát kevés olajon megpároljuk. mikor kész, hozzákeverjük a fokhagymát is. Most már csak átfuttatjuk kicsit és mehet bele a füstölt paprikakrém. Hozzáöntjük az előkészített padlizsános-paradicsomos-paprikás ragut, a gombát és a csicseriborsót. Öntünk bele vörösbort, sózzuk és borsozzuk. Átmerünk kb. 5 evőkanálnyit a répás-pasztinákos elegyből is. Így főzzük kb. 5 percig.

4. A megfőtt krumplit és a sárgarépás pasztinákot botmixerrel pürésítjük. Keverjünk hozzá kevés olajat is (én szőlőmagolajat kevertem hozzá).

5. Egy kisebb tepsi alján elosztjuk a ragut, a tetejére kenjük a répás krumplit és 190 fokos sütőben átsütjük. Ez kb. 45 perc. Akkor kész, ha a teteje kissé aranyszínű lesz, az oldala pedig bugyborékol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése