2016. december 12., hétfő

Karalábészószban sült hús

Fotózni nem tudtam, mert gyorsan kellett tálalni vasárnap ezt a nagyon finom ebédet. Juditka konyhájában találtam ezt a jó kis receptet. Eléggé átalakítottam a magam ízlése szerint, de az alapötlet tőle származik. Ide most úgy írom le, ahogy én készítettem.



Hozzávalók: 
- karalábé (nálam 2 jó nagy fej), durvára reszelve,
- sárgarépa (nálam ebből is volt kb. 8-10 kisebb-közepes darab), durvára reszelve,
- egy nagyobb pasztinák (ezt nem írta eredetileg a recept), durvára reszelve,
- 2 nagyobb vöröshagyma, aprítva,
- egy evőkanál zsiradék a hagyma párolásához,
- 2,5 dl tejszín,
- 1 dl fehérbor,
- 2-3 gerezd fokhagyma,
- 10 dkg reszelt sajt (cheddar vagy valami más, karakteresebb ízű),
- só,
- bors,
- egy teáskanál natúr szárított zöldségkeverék (vega-mix),
- 50 dkg csirkemellet írt az eredeti recept, de mi nem eszünk csirkét, így disznócombot tettem bele, hasábokra, csíkokra vágva.

Elkészítés: 

1. A zsiradékon megpároljuk a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a zöldségeket. Ízesítjük sóval, borssal, natúr szárított zöldségkeverékkel. Felöntjük kevés vízzel (kb. 2,5 dl) és fedő alatt roppanósra pároljuk. Mikor kész, hozzáöntjük a bort és a tejszínt, belereszeljük a fokhagymát és hozzákeverjük a reszelt sajtot.

2. A húst közben állandó keverés mellett kevés zsiradékon elősütöttem, majd a kész karalábészószhoz keverjük.

3. Az egészet egy nagy sütőedénybe öntjük és először lefedve sütjük, majd, ha majdnem megpuhult a hús, fedő nélkül is sütjük addig, míg a teteje aranybarna nem lesz. Mi kuszkusszal tálaltuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése