2016. december 22., csütörtök

Narancszselés szaloncukor

A mákos-aszalt meggyes szaloncukor mellett idén ez a narancszselés szaloncukor készült nálunk. Ez a szaloncukor még fejlesztésre szorul, de azért leírom a receptet, különben elfelejtem és nem tudok rajta jövőre dolgozni (a pektin mennyiségét lenne jó helyesen eltalálni).



Hozzávalók:
- kb. 5 dl frissen facsart narancslé (szűrt),
- 45 g citrus pektin,
- 1-2 kiskanál méz,
- negyed citrom leve.

Elkészítés:

1. A pektint kikeverjük egy kis narancslével. A többi levet feltesszük a mézzel együtt a tűzre melegedni.

2. Mikor forr, hozzákeverjük a narancslével kikevert pektint és a citromlevet. Forrás után még legalább 5 percig főzzük vagy addig, míg jól besűrűsödik és elválik az edény falától. Ha nem akar sűrűsödni, akkor keverjünk bele még egy kevés pektint. Formába öntjük és hűtőben vagy hideg spájzban dermedni hagyjuk. Én egy nagy méretű, lapos tányérba öntöttem.

3. Másnap felvágjuk a kívánt méretre. Én így hagytam még egy napot dermedni, majd étcsokival bevontam a mákos-meggyes szaloncukornál leírt módon, de arra figyelni kell, hogy a fogpiszkáló ennél a fajta szaloncukornál ne maradjon benne a csoki dermedéséig, különben, mikor kiszednénk a fogpiszkálót, törik a csoki (legalábbis én így jártam és csokizhattam újra).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése