2016. december 17., szombat

Pirított, narancsos kelbimbó

Már nagyon régóta vártam, hogy kipróbálhassam ezt a receptet. A kertben szépen elvannak a kelbimbók még ebben a fagyban is. Ma egy tállal leszedtünk és kihasználva, hogy most van itthon kezeletlen héjú, igazi, érett narancsunk, tudtam, hogy ma végre ezt főzöm ebédre. Nagyon finom, különleges köret. Szerintem még az ünnepi asztalon is megállná a helyét. A recept Zizitől származik.





Hozzávalók:
- 40 dkg kelbimbó, a nagyok hosszában félbevágva,
- 2 gerezd fokhagyma,
- 1 kezeletlen héjú narancs héja és leve,
- só,
- bors,
- 1 evőkanál zsiradék.

Elkészítés:

1. A zsiradékot egy serpenyőben megolvasztjuk, rádobjuk a kelbimbót. 8-10 percig közepes lángon pirítjuk.

2. Ezután vizet adunk hozzá. Nem kell túl sok, én kb fél dl-t tettem hozzá (eredeti recept szerint csak 2 evőkanálnyi). Letakarjuk és lassú tűzön pároljuk további 10 percig.

3. Ezután levesszük a fedőt, összekeverjük a narancslével, narancshéjjal, sóval, borssal és fedő nélkül pirítsuk addig, míg elfővi az összes levét és kicsit karamellizálódik a narancslé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése