2016. december 12., hétfő

Puncskrémes linzertorta

Ez a recept is Juditka konyhájából származik. Itt-ott módosítottam rajta saját ízlésünknek megfelelően. A gyerekeknek nagyon ízlett. Természetesen tojásmentesen készült. Ide most úgy írom le a receptet, ahogy én készítettem a tortát.





Hozzávalók a tésztához: 
- 40 dkg liszt,
- 10 dkg darált dió,
- 2 evőkanál kakaópor,
- cukor ízlés szerint (nálam csak 3 dkg),
- 25 dkg hideg vaj (nálam fele zsír volt),
- a 2 tojás helyett én pár evőkanál tejfölt gyúrtam bele.

Hozzávalók a krémhez: 
- 6 dl tej,
- 2 csomag jó minőségű puncs pudingpor,
- cukor ízlés szerint (nálam csak 2,5 dkg),
- 15 dkg vaj,
- rum vagy rumaroma ízlés szerint.

Díszítéshez:
- cukormentes házi baracklekvár (kb fél üveg fogyott a 3,5 dl-es üvegből),
- pirított mandula vagy darált dió az oldalának a díszítéséhez,
- 8 dkg étcsoki (nálam 85 %-os),
- egy evőkanál olaj (nálam szőlőmagolaj).

Elkészítés: 

1. A lisztet, kakaóport, cukrot összekeverjük, majd összemorzsoljuk a vajjal. Ha használunk tojást, akkor kissé felverve azt is hozzágyúrjuk. Én tojást nem használhatok, így annyi tejfölt gyúrtam a tésztába, melytől egy jól nyújtható, ruganyos, nem ragacsos tésztát kapunk. Gyorsan dolgozzunk. Zacskóba tettem és hűtőben pihentettem egy órát.

2. A krémhez a pudingport és a cukrot kikeverjük egy kevés tejjel. A többi tejet feltesszük forrni. Mikor forr, egy keveset átmerünk a pudinghoz, kikeverjük és az egészet beleborítjuk a forró tejbe. Közben keverjük folyamatosan. Lassú tűzön besűrítjük. Rummal ízesítjük. Kihűtjük, de időnként kevergessük meg, hogy ne legyen csomós.

3. A pihentetett tésztát ötfele vesszük, mindegyiket 22 cm-es körré nyújtjuk és 180-200 fokon egyesével (vagy légkeveréses sütőben kettesével) megsütjük. Gyorsan kész lesz.

4. A vajat vagy kihabosítjuk és úgy keverjük a kihűlt pudingba vagy, ha sietünk, ahogy én, az éppen még langyos pudingba keverjük a vajat és úgy habosítjuk ki. (Természetesen az első megoldás az elegánsabb, de időhiány miatt a második is járható út.)

5. Betöltjük a lapokat. A torta oldalát és tetejét lekvárral kenjük be, majd vízgőz fölött olvasztott, kevés olajjal kevert csokival vonjuk be a tetejét. Az oldalát díszítsük dióval vagy mandulával. Másnap szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése