2017. január 22., vasárnap

Marokkói tazsin (sütőtökös)

A recept alapötlete Steiner Kristóf Kristóf konyhája című könyvéből van. Az ő receptjét variáltam át. Finom, fűszeres, pikáns, édeskés étel lesz a végeredmény.



Hozzávalók:
- 1 közepes padlizsán, hámozva, kis kockákra darabolva (én nyáron tettem a mélyhűtőbe, azt használtam),
- 2 evőkanál zsiradék (kókuszzsír, olaj, disznózsír, ki mit használ),
- 1 kisebb-közepes sütőtök, hámozva, kis kockákra vágva,
- néhány sárgarépa,
- 1-2 pasztinák, pucolva, kis darabokra vágva,
- 1 fej vöröshagyma, aprítva,
- 3-4 gerezd fokhagyma, aprítva,
- 1 ujjpercnyi friss gyömbér, hámozva, reszelve,
- 1-2 evőkanál jó minőségű mustár,
- 2-3 evőkanál lekvár (pl. sárgabarack),
- 1 csésze aszalt gyümölcs vegyesen (nálam szilva, füge és sárgabarack),
- fél üveg sör vagy cider vagy 1 pohár fehérbor,
- friss korianderzöld (nekem nem volt),
- 2 marék főtt vagy sült gesztenye vagy pekándió vagy brazil dió (nem tettem bele),
- fűszerek: fahéj, szerecsendió, bors, kurkuma,
- só,
- az eredeti recept nem írja, de én tettem bele kevés darált füstölt paprikát és egy kis chilit,
- az eredeti recept írja, de én nem tettem bele szejtánt vagy füstölt tofut (helyette került bele a padlizsán),
- tálaláshoz: kuszkusz (nekem nem volt most, mert elfelejtettem venni, így quinoat főztem hozzá).

Elkészítés:

1. Érdemes olyan edényben kezdeni a főzést, amit a sütőbe is betehetünk majd (ha nincs tazsinsütőnk...nekem sincs). A zsiradékon elkezdjük párolni a vöröshagymát. Nem kell megpirítani, csak kicsit pároljuk meg. Ezután rátesszük a sót, borsot, fokhagymát, gyömbért és az összes többi fűszert (itt kerül bele a szejtán is, aki használ).

2. Mikor már érezni az illatokat, belekeverjük az aszalványokat, a sütőtököt, répát, pasztinákot, gesztenyét, friss korianderzöldet (és a chilit, füstölt paprikát, aki tesz bele).

3. Jöhet rá az alkohol, a mustár, a lekvár. Jól összekeverjük, forralunk rajta egyet. Én egy kevés vizet is öntöttem alá. Lefedjük és 190 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Addig sütjük, míg minden megpuhul.

4. Ezután még fedő nélkül süssük 10 percig. Kuszkusszal, rizzsel vagy quinoaval tálaljuk. Tetejét megszórjuk mentával vagy más zöldfűszerrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése