2017. január 31., kedd

Padlizsánfasírt paradicsomszószos tésztával

Egy gyors ebéd készült holnapra, az itthon fellelhető alapanyagokból. A padlizsánt még nyáron szedtem a kertben, akkor héjában megsütöttem, majd meghámoztam és mélyhűtőbe tettem. (A bejegyzés óta már sokszor készítettem ezt az ételt, télen és nyáron is.)




Hozzávalók a padlizsánfasírthoz:
- 30-50 dkg padlizsán,
- 3-4 gerezd fokhagyma, aprítva vagy reszelve,
- van, hogy teszek hozzá előzőleg megpárolt vöröshagymát is,
- zsemlemorzsa,
- van, hogy kerül bele csicseriborsóliszt is (ez segít, hogy még jobban egyben maradjon a massza, hisz tojás nincs a zöldséggolyóban),
- aki ehet, tehet bele egy tojást is, így hagyományosan, bő zsiradékban is süthető,
- néhány dkg reszelt sajt,
- só,
- bors,
- zsiradék a sütéshez.

Hozzávalók a paradicsomszószhoz:
- 1 fej vöröshagyma, aprítva,
- 3 gerezd fokhagyma, aprítva,
- sűrű, házi paradicsomlé,
- só,
- bors,
- zsiradék a hagyma párolásához,
- fűszerek tetszés szerint: oregánó, kakukkfű, borsikafű, néhány szem borókabogyó, bazsalikom stb.

Tészta: házi vagy készen vásárolt.

Elkészítés:

1. Nekem nem volt sok dolgom a padlizsánnal, mert én azt nyáron tettem el a mélyhűtőbe előkészítve. Ha friss padlizsánból készítjük, akkor a padlizsánt előbb 180 fokos sütőben vagy a tűzhely tetején addig sütjük, míg a héja megpörkölődik, a húsa pedig megpuhul. Ezután meghámozzuk, kicsit hűtjük, majd folytatjuk tovább úgy, ahogy a 2. pont írja.

2. Villával nyomkodtam szét a padlizsánt.

3. A padlizsánhoz keverjük a sót, borsot, a reszelt sajtot, fokhagymát, és annyi zsemlemorzsát, hogy egy jól formázható, de azért nem túl kemény masszát kapjunk.

4. Közben egy edényben egy-két evőkanál zsiradékot melegítünk és hozzáadjuk az aprított vöröshagymát. Mikor megpárolódott, mehet bele a fokhagyma. Néhány keverés után felöntjük a jó sűrű paradicsomlével, sózzuk, borsozzuk, ízlés szerint fűszerezzük. Lassú tűzön főzzük, hamar be fog sűrűsödni. Hagyhatjuk rusztikusan, de botmixerrel krémesíthetjük is.

5. A bekevert padlizsános masszából kis golyókat formázunk, zsemlemorzsába forgatjuk és forró zsiradékban kisütjük. Nem szoktam bő zsiradékban sütni, mindig egy keveset (1-2-3 evőkanálnyit) teszek a serpenyőbe, majd azon átsütöm a golyókat. Van, hogy a golyókat beleforgatom sütés előtt zsemlemorzsába is (így szebb lesz a fasírt). Ha tettünk a masszába tojást is, akkor jobban össze fog állni, azt nyugodtan süssük forró, bő zsiradékban.

6. Tálalás: kifőtt tészta, rá a paradicsomszósz és arra néhány fasírt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése