2017. február 7., kedd

Céklás (barna)rizs

Már pár hete kigondoltam ezt a céklás rizst, de mindig elmaradt, hogy megfőzzem. Ma reggel aztán végre sor került rá. Nekem nagyon ízlett. Köretnek, de egytálételnek is remek. Mi most csak magában, feta sajttal megszórva ettük.



Hozzávalók:
- 4-5 közepes-nagyobb cékla,
- 50 dkg (barna)rizs,
- 1 dl fehérbor,
- só,
- bors,
- alaplé vagy víz,
- 1 fej vöröshagyma, aprítva,
- 3 gerezd fokhagyma, aprítva,
- zsiradék a hagyma párolásához,
- tálaláshoz feta sajt, juhtúró, aprított petrezselyemzöld.

Elkészítés:

1. A céklát alaposan megmossuk, egy fedővel ellátott kerámiatálba (vagy jénaiba) helyezzük, öntünk alá kis vizet és 180-200 fokos sütőben addig sütjük-pároljuk, míg meg nem puhul (néha nézzünk rá, nem főtt-e el alóla a víz). Én ezt előző este tettem meg. Mikor már késznek láttam, kivettem a sütőből és reggelig állni hagytam fedőstől.

2. A megpuhult céklát meghámozzuk, kisebb darabokra vágjuk.

3. Közben kevés zsiradékon pirítani kezdjük a rizst, majd felöntjük alaplével/vízzel, borral, sózzuk és puhára főzzük a szokásos módon. Szándékosan kicsit szaftosabbra főztem a rizst, mert mi most nem köretként fogyasztottuk.

4. Egy másik edényben zsiradékot melegítünk, rátesszük az aprított vöröshagymát. Mikor megpároltuk, mehet rá a fokhagyma és végül a cékla. Sózzuk, borsozzuk. Fedő alatt pároljuk kb. 5 percig, hogy az ízek átjárják a céklát. Botmixerrel pépesítjük.

5. A kész rizshez keverjük a céklás szószt. Feta sajttal ( vagy juhtúróval), aprított petrezselyemmel megszórva tálaljuk. Köretként vagy önálló fogásként fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése