2017. február 25., szombat

Spenótos krumpligombócok (sütőben sütve)

A patisszonfőzelékhez készítettem ezeket a spenótos golyókat. Sajnos nem mértem le semmit pontosan, mert hajnalban főztem és nagyon siettem, de szerintem ennél a receptnél nem is annyira fontos a pontos adagok betartása. A recept alapötlete a Recepttárról származik, de alaposan átalakítottam az eredeti receptet.




Hozzávalók:
- kb. 1 kg krumpli,
- spenót (nekem tavaly mélyhűtőben eltett spenótom volt, nem mérte le, mennyi volt, kb. 15-20 dkg lehetett),
- 2 evőkanál liszt,
- 3 dkg vaj,
- 5-10 dkg sajt, reszelve,
- só,
- bors,
- szerecsendió
- zsemlemorzsa.

Elkészítés:

1. A krumplit héjában megfőzzük, majd meghámozzuk, krumplinyomón áttörjük. Hűlni hagyjuk.

2. Ha fagyasztott, leveles spenótot használunk, akkor azt deszkán, késsel aprítsuk, ha friss spenótot használunk, akkor kicsit pároljuk meg, majd aprítsuk.

3. Az áttört krumplit összegyúrjuk a spenóttal, reszelt sajttal, liszttel, vajjal, sózzuk, borsozzuk, szerecsendióval ízesítjük. Gombócokat formázunk és minden gombócot zsemlemorzsába forgatunk.

4. Közepes tepsit kizsírozunk, beletesszük a gombócokat (viszonylag sűrűn, mert sütés közben nekem terültek). 180 fokra előmelegített sütőben addig sütjük, míg a gombócok külseje ropogós lesz és esetleg egy kis színt is kapnak (az enyémeknek csak annyi idejük volt sülni, míg ropogós lett a külsejük, mert indulni kellett dolgozni). A vége fele reszelhetünk rá kis sajtot is. Frissen kicsit lágy, ha hűl, könnyen kiszedhető a tepsiből. Patisszonfőzelékhez ettük, de salátával vagy tepsiben sült vegyes zöldségkörettel is eltudom képzelni, esetleg valamilyen szósszal és egy kis párolt kölessel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése