2017. március 21., kedd

Egészben sült kacsa, lassan sütve

Nagyon finom lett ez a lassan sült kacsa. A fűszerezés most nem az én érdemem, hanem férjemé.




Hozzávalók:
- 1 egész kacsa,
- 1 nagy gerezd fokhagyma,
- 1-1 ág friss kakukkfű, rozmaring,
- néhány friss levél zsálya,
- 1 nagy alma, amit megtűzdelünk szegfűszeggel,
- 1 dl bor,
- só,
- bors.

Elkészítés:

1. A kacsának a háját bevagdossuk. Kívül-belül sózzuk, borsozzuk. A vágásokba egész fokhagymagerezdeket dugdosunk. A kacsa belsejébe pedig a zöldfűszereket és a szegfűszeges almát tesszük.

2. Egy nagy kacsasütő jénaiba tesszük a kacsát, mellével lefele. A belsejébe helyezzük a zöldfűszereket és a szegfűszeges almát. Aláöntjük a bort.

3. Lefedjük a jénait és 150 fokos sütőben, tehát elég alacsony hőfokon készre sütjük. Időnként meglocsolgatjuk. Mikor már majdnem kész, óvatosan, hogy ne essen szét, megfordítjuk és most már fedő nélkül sütjük tovább. Ha kész, vegyük ki a jénaiból. A zsírt szűrjük le. Kenyérre kenve nagyon finom lesz.

4. Sült vegyes zöldséget készítettem hozzá úgy, hogy a jénaiból kiöntöttem és leszűrtem egy edénybe a zsírt, telepakoltam a jénait a pincéből összeszedett gyökérzöldségekkel és csicsókával, sóztam és meglocsoltam azzal a zsírral, ami a kacsából sült ki. Lefedtem a jénait és 180 fokos sütőben puhára sütöttem a zöldségeket. Zöld dió befőttel kínáltam (recept ITT).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése