2017. március 28., kedd

Pirított káposztás köles, sütve

A fagyasztót szeretném a héten kihúzni és kitakarítani, így tegnap szedtem megint onnan szedtem össze az egyik ebédhez valót. Találtam egy zacskó pirított káposztát és házi füstölt virslit. Kis gondolkodás után arra gondoltam, mi lenne, ha ezeket összesütném valahogy. Hogy egészséges is legyen, a köles jó ötletnek tűnt hozzá (meg az gyorsan is fő). Volt még némi tejfölöm és egy kevéske szalonnát is kockáztam a tetejére. Nem sokat, éppen csak az íze kedvéért. Gyors ebéd, ami még jól is esett. Savanyúsággal vagy salátával kínálhatjuk.



Hozzávalók:
- kb. 25-30 dkg pirított káposzta (én a mélyhűtőből halásztam elő, nyáron tettem el),
- kb. 350 g tejföl,
- kb. 20-25 dkg köles,
- 3-4 hosszú szál füstölt virsli,
- só,
- bors,
- 2-3 evőkanál zsír,
- egy kis darabka szalonna,
- 1 fej vöröshagyma, aprítva.

Elkészítés:

1. A kölest alaposan, többször átmossuk váltott vízben, majd háromszoros mennyiségű tiszta vízzel feltesszük főni. Sózzuk. Lassú tűzön főzzük. Én szeretem, ha kicsit szétfő és ezáltal szaftosabb.

2. A virslit felkarikázzuk (ne túl vastagra) és egy evőkanál zsíron, gyakran kevergetve megsütjük a karikákat. Kiszedjük a serpenyőből, majd teszünk bele még 1-2 evőkanál zsírt és az aprított vöröshagymát puhára pároljuk. Ha megvan, jöhet rá a káposzta. Sózzuk, borsozzuk és átmelegítjük, majd, ha kész, összekeverjük a megsütött virslikarikákkal.

3. A tűzálló edény aljára halmozzuk a megfőtt kölest. Arra tegyünk egy kis tejfölt, hogy ne legyen száraz. Erre jön a virslis káposzta, végül az egészet beborítjuk tejföllel és megszórjuk egy kevéske szalonnával.

4. 180 fokos sütőben készre sütjük. Salátával vagy savanyúsággal fogyasztjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése