2017. március 13., hétfő

Sós, sajtos rúd (házi) leveles tésztából

A búrkiflinél leírt módon készítettem pár hete egy jó nagy adag leveles tésztát (vajjal). A recept ITT található. Abból a nagy adagból fagyasztottam le két kisebb adagot. Az egyiket este kivettem a mélyhűtőből, hogy reggel meg tudjam sütni lányomnak, aki tojásérzékeny. Így nem fog kilógni a sorból. Azért apu és tesó is kapott belőle és én is leellenőriztem, jó lett-e. Mire Rocker visszaért a kecskéktől, kisültek a rudak. Finom, friss kecsketejjel meg is ette a neki szánt próbaadagot. A kecskéinkről és a kertünk történetéről bővebben itt, a Kert és karám nevű blogunkon lehet olvasni.




Hozzávalók:
- leveles tészta,
- tojás vagy tej a kenéshez,
- reszelt sajt.

Elkészítés:

1. A sütőt melegítsük elő jó forróra. Nekem gyenge a sütőm, így nálam 230-240 fokra kell előmelegíteni.

2. A leveles tésztát kb. félujjnyi vastagra nyújtjuk. Daraboljuk ízlés szerint (én készítettem nagy és kicsi rudakat is). Megkenjük a tetejét felvert tojással vagy csak tojássárgával vagy, ha nem ehetünk tojást, ahogy lányom sem, akkor kevés tejjel. Óvatosan kenjük, ne csorogjon le az oldalán, különben nem fog szépen megemelkedni a tészta.

3. Megszórjuk reszelt sajttal (kicsit rá is nyomkodtam). Tepsire helyezzük és megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése