2017. április 4., kedd

Patisszon-cukkini krémleves

Készült már nálunk sokszor patisszonkrémleves és cukkinikrémleves is, de most a kettőt házasítottam. A mélyhűtőben találtam még egy zacskó patisszont és két zacskó cukkinit. Gondoltam, így legalább ürül a mélyhűtő, a gyerekek is esznek egy kis zöldséget (mert a nagyobbik csak krémleves formájában fogyasztja, sajnos, a legtöbb zöldséget).



Hozzávalók:
- cukkini (friss vagy fagyasztott), kockákra vágva,
- patisszon (friss vagy fagyasztott), kockákra vágva,
- egy nagy fej vöröshagyma, aprítva,
- 4 gerezd fokhagyma, aprítva,
- egy evőkanál zsiradék,
- só,
- bors,
- 2,5 dl tejszín, de lehet úgy is, hogy 1 dl tejszín és 150 g tejföl,
- egy kiskanál sáfrányos széklice (elhagyható, én csak a színe miatt tettem bele),
- 2 közepes krumpli, hogy krémesebb legyen, pucolva, kockákra vágva,
- levesbetét: pirított kenyérkockák vagy pirított szalonnadarabkák vagy a kettő együtt (nálam most így történt), de lehet sült kolbászkarika vagy sült kolbászkarika keverve pirított kenyérkockákkal (amik a kisült kolbászzsíron pirultak).

Elkészítés:

1. A vöröshagymát megpároljuk a zsiradékon. Hozzáadjuk a fokhagymát, kettőt keverünk rajta, mikor éppen elkezd illatozni, rászórjuk a széklicét (elmaradhat), elkeverjük és jöhetnek a zöldségek. Felöntjük vízzel. Sózzuk, borsozzuk.

2. Mikor minden megfőtt és puha, hozzáöntjük a tejszínt (és a tejfölt, ha azt is teszünk bele). Botmixerrel krémesítjük. A fenti levesbetétek valamelyikével tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése