2017. április 18., kedd

Sóskatorta 2. (tojásmentes)

A korábban már megsütött sóskatortát most tojásmentes változatban készítettem el (A tojást is tartalmazó változat ITT található). Így is nagyon finom volt. Egy kicsi, 16 cm-es formában készítettem a tortát, az eredeti, nagyobb tortához való mennyiségek a másik receptnél találhatók.




Hozzávalók a tojásmentes tésztához, a tojásos piskóta receptje, amiben csak mák van, liszt nincs, ITT található (16 cm-es forma):
- 7 dkg darált mák,
- 6 dkg fehér tönkölyliszt,
- 2 dkg étkezési keményítő,
- negyed citrom leve,
- cukor ízlés szerint,
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna,
- 2 dkg olívaolaj,
- annyi víz amennyitől egy sűrűn folyós tésztát kapunk.

Hozzávalók a sóskás krémhez (a tojást is tartalmazó recept ITT található, és akkor nem kell útifűmaghéj):
- 4 dl tej,
- 25-28 dkg sóska (friss sóska), szárazva, mosva,
- cukor vagy édesítő ízlés szerint (nálam szűk 2 evőkanál),
- 1,5 tasak vaníliás pudingpor,
- 2 kiskanál útifűmaghéj
- vanília (1 vanília kikapart belseje vagy vaníliakivonat vagy vaníliapor, kinek mi van).

Elkészítés:

1. Először megsütjük a tortalapot. A száraz hozzávalókat az egyik edényben, a nedveseket a másikban összekeverjük, majd a kettőt vegyítjük. Dolgozzunk gyorsan, ne keverjük túl a tésztát. Annyi vizet tegyünk hozzá, amennyitől egy sűrű, de önthető masszát kapunk. Ha túl híg a tészta, nálam szalonnás szokott lenni, ha túl sűrű, akkor meg száraz, morzsálódósabb. Ha nem vagyunk tojásallergiások, akkor inkább készítsük az eredeti, tojásos piskótát, melynek receptje ITT található (ehhez a pici tortához az ott leírt mennyiséget felezzük).

2. A tortaformát kivajazzuk/zsírozzuk, kilisztezzük (vagy sütőpapírral béleljük) és beleöntjük a tésztát. 180-200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük. Rácsra téve kihűtjük.

3. Elkészítjük a krémet. 3 dl tejet felforralunk, majd hozzákeverjük a sóskát. Megvárjuk, hogy a sóska összeessen. A maradék tejben elkeverjük a cukrot/édesítőt, az útifűmaghéjat, a vaníliát és a pudingport.

4. Amikor felforrt a sóskás tej, folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a pudingos tejet. Lassú tűzön besűrítjük, kifőzzük a keményítő ízét. Közben keverjük folyamatosan. Én ezután botmixerrel pürésítettem, mert nem szerettem volna levéldarabokat a krémben.

5. A tortaforma aljára tesszük a mákos lapot (én előzőleg levágtam a lapból körben néhány mm-t, hogy amikor a krémet ráöntöm, a szélét is bevonja, így a kész tortán majd nem látszik a tészta széle). A forma oldalát vajjal kikenjük. Ráöntjük a meleg krémet. Dermedni hagyjuk, kihűtjük. Én most tejszínhabbal díszítettem, amibe habfixálót is tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése