2017. április 29., szombat

Spárga (vagy más zöldség) tempurában, fűszeres ribizlivel

A recept Hugh Fearnley-Whittingstall Veg Every Day! című könyvéből van és korábban már többször elkészítettem ezt a tempurát. Annyit változtattam rajta most, hogy kukoricaliszt helyett kukoricakeményítő és csicseriborsóliszt került a tésztába, valamint sót szándékosan nem tettem bele.



Hozzávalók a tempurához:
- 10 dkg liszt,
- 5 dkg kukoricaliszt (most 2,5 dkg csicseriborsóliszt és 2,5 dkg kukoricakeményítő),
- fél teáskanál sütőpor (én szódabikarbónát használtam és most csak egy csipetet tettem bele),
- fél teáskanál só (nem tettem bele, szerintem nem hiányzik, aki akarja, majd utólag szór rá sót fogyasztáskor),
- kb. 2-2,2 dl jéghideg víz,
- zsiradék a sütéshez,
- zöldségek (nálam most spárga)

Elkészítés:

1. Először készítsünk elő mindent a sütéshez, azaz a zsír melegedjen, a zöldségek legyen összevágva, mert a tempura akkor lesz jó, ha a tészta összekeverése után azonnal sütjük is a zöldségeket.

2. A hozzávalókból gyorsan tésztát keverünk. Legyen krémes, de ne túl sűrű. Ne keverjük túl. A víz pedig legyen jéghideg. Ez fontos, hogy ropogós legyen a bunda. Az első adag, ami a fotón is látható, egy kicsit sűrű tésztába lett forgatva, így ezek nem is ropogtak úgy, mint az utána következő adagok, amiket hígabb tésztába forgattam (ezáltal a zöldség is jobban kilátszik a tésztaburokból, ne ijedjünk meg).

3. Gyorsan kell dolgozni. Belemártjuk egyesével a zöldségeket a tésztába és azonnal tesszük is a forró zsírba. Bő, forró zsiradékban kisütjük az összes zöldséget. Most a lenti mártogatóval ettük, de készíthetünk hozzá joghurtos mártogatót is.

Hozzávalók a ribizlis mártogatóhoz:
- 8-10 evőkanál ribizlilekvár (legyen jó sűrű fajta, nekem volt itthon, amit nyáron tettem el),
- 2-3 gerezd fokhagyma, reszelve vagy nagyon apróra vágva,
- 2-3 evőkanál almaecet (én helyette 1 evőkanál prémium balzsamecetet tettem bele),
- 2 teáskanál szójaszósz (nekem ilyen nincs, kihagytam belőle),
- egy kevés feketebors,
- kis chili (nálam házi darált csípős paprika, sóban eltéve, ízlés szerint),
- egy marék friss koriander, aprítva (elhagyható, nekem sem volt, így nem tettem bele).

Elkészítés:

1. Minden hozzávalót összekeverünk, kivéve a koriandert. Alacsony lángon főzzük 5-10 percig. Legyen sűrű. Nekem mondjuk eleve sűrű volt a lekvárom. Azért is kell főzni, hogy a fokhagyma erős íze kicsit elpárologjon.

2. Szobahőmérsékletűre hűtjük. A koriandert, ha használunk, tálalás előtt keverjük hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése