2017. április 11., kedd

Spárgafőzelék

Zizi oldalán láttam meg tegnap ezt a receptet, ő pedig Zsófinál. Mivel éppen szedni kellett a kertben a spárgát, mert megérett jó pár síp, ezért mára ez lett az ebéd. Céklafasírtot sütöttem hozzá, recept ITT. A spárgát reggel 6-kor szedtem és azonnal feldolgoztam, így minden zamata, íze benne van a főzelékben. Finom, könnyű. Máskor is elkészítem.



Hozzávalók:
- 1 kg spárga (bruttó súly, ebből majd lejön valamennyi a tisztítás miatt), lehet zöld és fehér is, akár vegyesen,
- 4 dl alaplé,
- 3 dl tejföl (eredetileg 2 dl tejszín, 1 dl joghurt),
- só,
- bors,
- citromlé ízlés szerint,
- aki akar, tegyen bele egy csipet cukrot,
- 2 evőkanál liszt (eredetileg étkezési keményítő),
- 1 bio citrom reszelt héja (nálam ez elmaradt),
- fél csokor kapor, aprítva (nem tettem bele a gyerekek miatt),
- aprított petrezselyem vagy snidling a tálaláshoz,
- tálaláshoz olívaolaj, chilipehely (elmaradhat).

Elkészítés:

1. A spárgát megmossuk, ha fehéret is használunk, akkor meghámozzuk, a zöldnek elég csak az alsó, fásabb végét lepattintani. Felkarikázzuk.

2. Egy edénybe tesszük a felkarikázott spárgát, de a csúcsát ne, azt majd később. Felöntjük alaplével. Sózzuk, borsozzuk, citromlével ízesítjük (aki akar, tehet bele pici cukrot is, én nem tettem).

3. Lassú tűzön, fedő alatt kb. 10 percig főzzük. Ekkor tesszük bele a spárgafejeket.

4. Közben kikeverjük a lisztet (keményítőt) a tejföllel (tejszínnel), majd a forró levesből merünk hozzá egy merőkanállal. Elkeverjük és az egészet visszaöntjük a főzelékhez. Egyet forr és elzárjuk a tüzet. Ekkor megy hozzá a reszelt citromhéj, a kapor és/vagy a petrezselyem (snidling).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése