2017. április 29., szombat

Zöld dió-falatok levelestészta ágyon

Tegnap sajtos rudat kellett sütnöm Panninak, hogy ő is azt ehesse, amit a többi gyerek, csak tojásmentes változatban. Korábban készítettem egy nagy adag vajas leveles tésztát, azt fagyasztottam le kisebb adagokban. Egy csomagot tehát reggelre kiolvasztottam, feléből készült sajtos rúd. A másik feléből kakaós csigát akartam sütni a gyerekeknek, de mivel elmentek a nagymamához hétvégére, ezért kettőnknek valami egészen mást gondoltam ki. Már régóta készülök kipróbálni a Vidék Íze újságban található egyik receptet. Igaz, nem volt itthon hozzá gorgonzolám, de megoldottam a házi, érlelet kecskesajtommal. Nagyon jó lett így is, máskor is elkészítem. Akár vendégvárónak is el tudom képzelni. Az eredeti recept itt található. A leveles tészta receptje ITT, a másik bejegyzésemnél (búrkiflit sütöttem belőle elsőként), a sajtos rúd receptje pedig ITT olvasható.




Hozzávalók (sokkal kisebb adagot készítettem, de ide az eredeti recept mennyiségeit írom):
- 1 csomag leveles tészta (nálam házi vajas leveles tészta, receptje ITT található),
- 1 üveg zöld dió befőtt (nekem van házi, receptje ITT található),
- 20 dkg sajtkrém,
- 25 dkg mascarpone,
- 25 dkg gorgonzola (nem volt itthon, helyette házi, érlelt kecskesajtot reszeltem bele és tettem hozzá egy kis sót),
- tetejére tojásfehérje vagy tej.

Mivel én egy pici adagot készítettem, az összes tészta belefért a legkisebb tepsimbe, ezért nálam a krém úgy alakult, hogy 15 dkg mascarpone, 4 dkg reszelt érlelt kecskesajt, kevés só. Ez pont elég lett a mini adagomhoz (sajnos a tészta súlyát nem mértem le sütés előtt).

Elkészítés: 

1. A tésztát kinyújtjuk néhány mm vastagra, ha boltit használunk, az ki is van nyújtva. Tetszőleges méretű négyzetekre vagy téglalapokra vágjuk (eredeti recept szerint 4X6 cm, de én ennél kisebbre vágtam).

2. Tetejét lekenjük tojásfehérjével vagy egy kis tejjel (én tejsavóval). Ha sósabb falatkákat szeretnénk, akkor szórjuk meg kevés sóval (esetleg még leheletnyi borssal is) a négyzetek tetejét.

3. Jó forró sütőben készre sütjük (nálam 220 fokos sütőben sültek, mert az én sütőm gyenge). Hamar elkészül, figyeljük.

4. Krémesre keverjük a mascarponét és a sajtokat. Fűszerezést nem igényel. Mivel én nem gorgonzolát használtam, ezért picit megsóztam a krémet.

5. Ha megsültek és kihűltek a leveles tésztalapok, akkor nyomózsákba tesszük a krémsajtot, rányomunk valamennyit mindegyik négyzetre és karikára vágott zöld dióval díszítjük. Eredetileg úgy kellett volna, hogy alul egy tészta, rá a krém, arra egy zöld dió szelet és megint tészta, krém és zöld dió. Szerintem egy rétegben bőven elég, mert igen laktató, tömény így is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése