2017. május 18., csütörtök

Gyors, egyszerű jégkrém

Megérkezett a nyári meleg és a gyerekeket is szerettem volna meglepni valami finomsággal. Ahogy jöttem haza vonattal ma reggel, ki is találtam, hogy végre felavatom a 4-5 éve vásárolt jégkrémformákat. Még soha nem készítettem jégkrémet, csak fagyit. Időm (és 39 hetesen erőm) nem sok van, így valami nagyon egyszerű, nagyon gyors változatot ötlöttem ki. Gyümölcs még nincs a kertben, ezért tavaly eltett ribizlilekvárral ízesítettem a gyümölcsös részt. Gergőnek nagyon ízlett.





Hozzávalók (10-12 formához):
- 2,5 dl habtejszín (nem növényi),
- 270 g 25 %-os tejföl,
- vegyes virágméz, ízlés szerint (arra figyeljünk és kalkuláljuk bele, hogy fagyasztás után a fagyi/jégkrém kevésbé lesz édes, mint fagyasztás előtt, mert hidegen nem érezzük olyan édesnek),
- fél citrom leve, vagy ízlés szerint, kóstolgassuk,
- egy kevés őrölt vanília,
- egy kisebb üveg sűrű, házi ribizlilekvár (nem turmixoltam össze, darabos).

Elkészítés: 

1. A tejfölt kikeverjük a mézzel, citromlével és vaníliával.

2. Egy magas edényben habbá verjük a tejszínt.

3. A tejfölhöz keverjük a felvert tejszínt. Megfelezzük és az egyik felébe belekeverjük a lekvárt is (én egy keveset hagytam a lekvárból, hogy a jégkrém végére tudjak csak lekvárt is tenni).

4. Minden jégkrémforma felét megtöltjük a fehér krémmel, majd utána óvatosan rákanalazzuk a ribizliset (vagy fordítva, ki hogy szeretné). Én aztán még mindegyik tetejére tettem egy kiskanálnyi ribizlilekvárt.

5. Beleszúrjuk a jégkrémek nyelét és mehet a fagyasztóba.

6. Ha megfagyott, akkor rövid ideig melegen tartva vagy a kezünkkel megmelegítve óvatosan kiszedhető a jégkrém a formából.

Bármilyen gyümölccsel készíthető, turmixolni, passzírozni is lehet a gyümölcsöket és joghurtot is használhatunk tejföl helyett, mellett. Nyáron még biztos alakítgatom, kísérletezek én is ezzel a recepttel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése