2017. május 15., hétfő

Kevert kőtt

Az Ízőrzők sorozat Édes kelt tészták, kalácsok című könyvében találtam ezt a remek, gyors, egyszerű, olcsó receptet. Mostanában nagyon sok programom van, nehéz időt szakítani a főzésre. Pár hét van hátra a szülésig, közben egy három napos oktatáson vettem részt az ország másik felében, minden nap készül valamilyen tejtermék a kecsketejünkből, ott a kert, a blogok és természetesen a legfontosabbak, a gyerekeim. Tavalyról eltett (bográcsban főzött) lecsóból lecsókrémlevest főztem (receptje ITT található), hozzá kecsketejből készült kapros túrógombóc járt mindenkinek és másodiknak ezt a sütit sütöttem. Tojásmentes változatban sütöttem.









Hozzávalók: 
- 30 dkg liszt,
- 1,5 dl tej (nekem több, mert nem tettem a tésztába tojást),
- cukor ízlés szerint (nálam bő 1 evőkanál a tésztába és a nem tettem többet se a tésztába, se a töltelékbe),
- 2,5 dkg élesztő,
- 3 tojás,
- 15 dkg darált dió,
- 1 kisebb üveg szilvalekvár (nálam házi, cukormentes),
- a tepsi kikenéséhez kis zsír és liszt.

Elkészítés: 

1. A tejet meglangyosítjuk és belemorzsoljuk az élesztőt, valamint 1 evőkanál cukrot. Felfuttatjuk.

2. Mikor felfutott, akkor a liszttel, tojással (vagy helyette több tejjel), cukorral összekeverjük. Fakanállal kidolgozzuk a tésztát.

3. Egy kisebb (vagy közepes) tepsit kizsírozunk, belisztezünk, majd beleöntjük a tészta kétharmadát. Óvatosan eligazítjuk. 15 percig langyos helyen kelesztjük.

4. Ezután megkenjük lekvárral (gazdagon), majd megszórjuk darált dióval (aki igényli, az cukros darált dióval).

5. A félretett tésztához gyúrunk még lisztet, hogy keményebb legyen. A recept szerint sodorva kell kialakítani a rácsokat, de nekem egyszerűbb volt kinyújtani a tésztát, majd késsel felcsíkozni.

6. A sütemény tetejét berácsozzuk, majd 180-200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése