2017. június 20., kedd

Fagyitölcsér 2. (tojásmentes, linzer)

Többször említettem már, hogy lányom nem ehet tojást, mert allergiás rá. Így aztán nagy fejtörést okozott nekem tavaly, hogy oldjam meg a fagyitölcsér kérdését (mert fagyit könnyen készítek tojás nélkül, de tölcsért...). Akkor végül kelt tésztából sütöttem tölcséreket, melynek receptje ITT található. Idén viszont kipróbáltam a linzertésztából sütött tölcsért. Jól vizsgázott. Ropog, nem ázik át hamar és az édestölcsérhez hasonló az íze. Nekem nincs "gyári" formám, így a kiflitölcsérnél leírt, általam készített formára tekertem fel a tésztát.




Hozzávalók (kb. 8-9 db tölcsérhez):
- 20 dkg liszt (nálam fehér tönköly),
- 10 dkg hideg vaj,
- néhány teáskanál tejföl vagy joghurt,
- kevés porcukor (ízlés szerint, nálam kb. 2 dkg volt csak),
- a külsejét beleforgattam egy nagyon kevés barnacukorba is.

Elkészítés: 

1. A lisztet és a cukrot összekeverjük. A hideg vajat beledaraboljuk. Gyors mozdulatokkal összemorzsoljuk és annyi tejfölt/joghurtot adunk hozzá, amennyitől egy rugalmas, jól nyújtható, nem ragacsos tésztát kapunk. Fóliába csomagoljuk és legalább egy órára hűtőbe tesszük pihenni (de, ha előző nap gyúrjuk be, az sem árt neki).

2. A pihenő után vékonyra nyújtjuk a tésztát és széles csíkokra vágjuk. Nekem azok a tölcsérek tetszettek legjobban, melyekre jó vékony tésztát sikerült tekerni. A csíkokat feltekerjük a tölcsérformánkra, ügyelve, hogy illeszkedjenek a szélek egymáshoz, illetve az alján ne maradjon lyuk (különben kifolyik a fagyi). Egy kicsit meghengergetjük a feltekert tölcséreket, hogy jobban összenyomódjanak a szélek.

3. Nagyon gyéren, de beleforgattam minden tölcsért egy kevés barnacukorba is.

4. 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Én most hagytam, hogy kapjon egy nagyon kevés színt, hogy még ropogósabb legyen a tölcsér.

5. Érdemes még melegen, mikor még kicsit lágy a tészta, leszedni a formáról, mert szerintem később már csak töredezve jönne le. Mi most puncsfagyit gombócoztunk bele. A receptje ITT található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése