2017. június 3., szombat

Lassan sült császárhús

Még soha nem ettem császárhúst, itt volt hát az ideje, hogy megkóstoljuk. Elsőre nagyon tetszik. A teteje ropogósra sül, aztán alatta egy krémes zsíros réteg és utána következik az omlós hús. Mi most egyszerűen, frissen sült házi kovászos kenyérrel és a kertben szedett salátákkal fogyasztottuk.




Hozzávalók: 
- 1,5 kg császárhús,
- 5 gerezd fokhagyma, pucolva, a gerezdek szeletelve,
- 4 kisebb friss ágacska rozmaring,
- só,
- bors,
- 1-2 dl bor,
- esetleg alaplé, ha van (bor helyett vagy azzal keverve, nekem nem volt).

Elkészítés: 

1. A hús bőrét beirdaljuk egy éles késsel. A húsba ne vágjunk bele, csak a bőrbe.

2. Sózzuk, borsozzuk alul-felül a húst, A fokhagymaszeleteket beledugdossuk a beirdalt bőrbe. Tegyük tepsibe úgy, hogy a bőrös rész legyen alul.

3. Öntünk alá bort és/vagy alaplevet vagy vizet. Nekem nem volt alaplevem, úgyhogy 1 dl bort és kb. 1 dl vizet öntöttem alá, tehát az összfolyadék olyan 2 dl lehetett.

4. Van, aki lefedi, van, aki anélkül süti. Én lefedtem a biztonság kedvéért. Lassú hőfokon kell sütni. Nekem gyenge a sütőm, így én 150 fokra állítottam az enyémet. Így sült kb. 2 órát, majd megfordítottam (tehát a bőrös rész került felülre) és tovább sütöttem. Mikor már majdnem kész, vegyük le a fedőt, és addig süssük, míg a teteje szép piros és ropogós lesz. Körülbelül 5-5,5 órát sütöttem, de ez tényleg sütő-és hőfokfüggő.

5. Mi most frissen sült házi, kovászos kenyérrel fogyasztottuk. A szaftját is azzal tunkoltuk ki. Ettünk hozzá egy hatalmas adag salátát, amit a kertből szedtünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése