2017. november 9., csütörtök

Fáni néni rakott paprikás krumplija

A Vidék íze 2015 novemberi számában találtam az alábbi receptet. Laktató, kiadós, hagyományos, de mégis kicsit a megszokottól eltérő. Azt írják, melegítve még finomabb, mint frissen készítve.




Hozzávalók: 
- 1 kg krumpli, pucolva, kisebb kockákra vágva,
- 30 dkg hosszúmetélt,
- 25 dkg szárazkolbász, karikázva,
- egy kevés húsos szalonna, apróra vágva (nem írja a recept, de én tettem bele),
- só,
- bors,
- fűszerpaprika,
- 2 fej vöröshagyma, aprítva,
- 3-4 gerezd fokhagyma, aprítva,
- 4,5 dl tejföl,
- 15 dkg sajt, reszelve,
- 1 nagy üveg lecsó (7 dl-es üveg),
- 1 csokor petrezselyem, aprítva (elfelejtettem tenni bele),
- 2 evőkanál zsír/olaj, ki mit használ.

Elkészítés: 

1. Egy lábasban zsírt olvasztunk, beletesszük az apróra vágott szalonnát. Mikor félig megsült, hozzáadjuk a vöröshagymát. Mikor az is megpárolódott, mehet bele az aprított fokhagyma is. Néhány keverés után levesszük a tűzről, beleszórjuk az őrölt fűszerpaprikát. Elkeverjük és felöntjük a lecsóval. Visszatesszük a tűzre.

2. A kockákra vágott krumplit is hozzáadjuk. Sózzuk, borsozzuk, beletesszük a petrezselymet is. Felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Lassú tűzön addig főzzük, míg a krumpli puha lesz. Menet közben pótoljuk a vizet, ha szükséges.

3. Ezután megy bele a felkarikázott kolbász és a tészta. Ha kevés a víz alatta, akkor mindenképp öntsünk hozzá, mert a tészta felszívja és túl száraz lesz a megsült étel. Időnként keverjük meg, nehogy letapadjon.

4. Mikor a tészta is megfőtt, az egészet átöntjük egy nagy tűzálló tálba. Én egy közepes tepsibe tettem.

5. Tetején elosztjuk a tejfölt, megszórjuk reszelt sajttal és forró sütőben összepirítjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése