2017. november 30., csütörtök

Fűszeres sós magvak

Sok receptet átnéztem az interneten, azokból gyúrtam össze ezt az abbahagyhatatlan édes-sós finomságot. Férjem államvizsgára készül és gondoltam, talán örülne neki, ha tanulás közben, a szünetekben eszegethetne egy kis finomságot. Jól gondoltam, nagyon ízlett neki. Készítettem egy adag cukros-fahéjas mandulát is, biztos, ami biztos. Annak a receptje is megtalálható a blogon, ITT. Mindkettő remek vendégváró is lehetne. 




Hozzávalók: 
- kb. 20 dkg olajos mag (dió, mogyoró, mandula, kesudió vegyesen vagy csak egyik, nálam dió és mandula, szerintem dióval finomabb),
- 1 kiskanál só,
- 1 evőkanál cukor,
- fűszerek ízlés szerint: nálam most egy kiskanálnyi vegyes fűszer, amiben volt darált színes bors, gyömbér, fahéj, lehet bele több fűszert is tenni, ez ízlés dolga, én most csak egy enyhén fűszeres ízt szerettem volna elérni,
- őrölt chilipaprika, ízlés szerint (nálam kb. egy mokkáskanál).
- ízesíthetjük bármivel a fentiek helyett, pl. rozmaring, oregánó, fokhagyma, koriander, szegfűbors, kömény stb.

Elkészítés: 

1. A mandula héját leszedtem, de ez el is maradhat (azaz vizet forraltam, majd beletettem a mandulát, 2 perc után leszűrtem, így könnyen kibújik a mag a héjból, kiterítjük, megszárítjuk).

2. A diót szárazon egy kicsit megpirítottam, majd egy konyharuhába csavartam és ledörgöltem a héját. Nem jött le teljesen, így legközelebb ezzel nem is bajlódok majd.

3. A mandulát beletesszük a tapadásmentes serpenyőbe és elkezdjük pirítani. Félidőben hozzáadtam a diót is.

4. Közben az általunk választott tetszőleges fűszereket összekeverjük a sóval és a cukorral.

5. A magokra öntjük. Elkeverjük. A kezünkkel egy kis vizet locsolunk rá (vagy, ha van mivel, akkor vizet fújunk rá), hogy jobban tapadjon a cukros fűszer. Alacsony-közepes lángon folyamatos keverés mellett addig pirítjuk, míg a cukor és a só elolvad és a cukor karamellizálódik kicsit. .

6. A csípős paprikát csak akkor keverjük hozzá, ha levettük a tűzről.

7. Sütőpapírra borítjuk a magvakat, eligazgatjuk, hogy ne nagyon legyenek összeragadva és megvárjuk, hogy hűljön. Ezután szétszedjük és tálra rendezzük. Szerintem frissen a legjobb.

Tipp: sokan sütőben sütik meg a fűszeres magokat, nem serpenyőben, illetve többeknél láttam, hogy egy tojásfehérjét enyhén felvertek, majd abba tették a fűszereket és abba forgatták a magokat, majd tették sütőbe (gondolom, ezáltal még jobban tapad a fűszer a magra...mi nem ehetünk tojást, mert lányom tojásallergiás, így ezt a lehetőséget eleve ki kell zárnom).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése