2017. december 18., hétfő

A legegyszerűbb szaloncukor: szaloncukor aszalt gyümölcsből

Néhány év kihagyás után idén ismét a világ legegyszerűbb szaloncukrát készítettem el karácsonyra. Semmi nem kell hozzá, csak aszalt gyümölcs és étcsoki.

Szerintem ez a legegyszerűbb, legegészségesebb szaloncukor. Elrontani nem lehet, talán csak akkor, ha nem vágjuk elég apróra a gyümölcsöket.





Hozzávalók: 
- aszalt gyümölcs (nálam most éppen meggy, sárgabarack, szilva, de lehet mazsola, füge, kinek mi van, ki mit szeret),
- étcsoki (nálam minimum 70 %-os). 

Elkészítés: 

1. Az aszalt gyümölcsöt egy aprítógépben pépesre aprítjuk. Mikor még nem volt ilyen gépem, akkor egy éles késsel vágtam össze az aszalványokat. Nem volt kis munka, nagyon-nagyon apróra kell vágni, szinte pépesre. 

2. Mikor kész a massza, akkor ízlés szerinti méretűre formázzuk. Én a szokásos szaloncukornál egy kicsit kisebbre szoktam, mert így gazdaságosabb és nem eszünk annyi édességet egyszerre. A megformázott szaloncukrot hűvös, száraz helyen hagyhatjuk szikkadni, száradni, ha nagyon nedvesnek éreznénk a gyümölcsöket.

3. Szokásos módon, gőz fölött megolvasztjuk az étcsokit (azaz ne legyen túl forró a csoki, és ne érjen bele a vízbe a csokit tartalmazó edény alja, mikor elolvadt a csoki, leveszem a tűzről, dobok bele 1-2 kocka csokit, azt is elolvasztom és így kezdem a mártogatást) és ebbe mártogatjuk a szaloncukrot. Én úgy kiviteleztem a mártogatást, hogy beledobtam az olvasztott csokiba egy szaloncukrot, villával kiemeltem, egy másik villára áttettem, közben hagytam, hogy a felesleges csoki visszafolydogáljon az edénybe. Néhányszor áttettem egyik villáról a másikra, majd, mikor szépen lecsöpögött a csoki nagy része, akkor óvatosan egy sütőpapírral borított tálcára tettem. Így mentem végig az összes szaloncukorral. Amikor kezd sűrűsödni a csoki, tegyük vissza a tűzhelyre egy kicsit, hogy újra megolvadjon. (Nekem 38 darab, normál szaloncukornál kisebb szaloncukrom lett és ehhez kb. fél tábla, azaz 50 g étcsoki kellett. Az étcsoki másik feléből marcipános-kandírozott narancshéjas szaloncukor készült. Mindenesetre számoljunk inkább több csokival, mint kevesebbel, nehogy ne legyen elég.)

4. Száraz, hűvös helyen megszárítjuk a szaloncukrokat, végül csomagoljuk. Én általában sütőpapírba csomagolom, majd arra teszek csomagolópapír borítást (alufóliát már évek óta nem használok sütésre/főzésre, de maradt még a régi gurigából, így ilyenkor szoktam abból is vágni pár darab szaloncukorra).

Karácsony előtt néhány nappal szoktam elkészíteni, így biztosan nem lesz semmi bajuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése