2017. december 8., péntek

Aranypatkó (szilvalekváros töltelékkel)

Ez a sütemény is éveket várt, mire sorra került, de most végre elérkezett az idő, hogy elkészítsem, mert gyerekeim a közeli városba indulnak kicsit kirándulni (megnézik a karácsonyi vásárt és egy színházi előadást), ezért olyan útravalót kerestem, ami nem romlandó és nem tartalmaz allergéneket (a lányom számára). A recept egy Rama szakácskönyvből való (évjárat nincs feltüntetve), de én természetesen nem margarint, hanem vajat tettem a tésztába.

A sütemény még egészségesnek is mondható, hisz a tésztájában sok répa található, a töltelék házi cukormentes szilvalekvár. A cukorborítás az egyetlen, ami nem egészséges, de elárulom, hogy én csak az első adagot forgattam porcukorba, azt is csak éppenhogy, ugyanis nekünk nem hiányzik a cukor, bőven elég édességet ad a lekvár és a sárgarépa.

A répa íze nem érződik, viszont a sütemény színe valóban szép sárga lesz. Tojás nem kell bele.





Hozzávalók: 
- 30 dkg liszt,
- 20 dkg hideg vaj (nálam 10 dkg vaj és 8 dkg zsír),
- 30 dkg sárgarépa,
- 1 csomag sütőpor (én nem használok sütőport, mert nem szeretem a mellékízét, így csak egy kiskanál szódabikarbónát tettem bele),
- sűrű, házi, cukormentes szilvalekvár,
- aki igényli, forgassa vaníliás porcukorba.

Elkészítés: 

1. A sárgarépát nagyon finomra reszeljük (!).

2. A lisztet a sütőporral (szódabikarbónával) összekeverjük, beletesszük a zsiradékot és gyorsan elmorzsoljuk. Ezután megy bele a répa.

3. Gyors mozdulatokkal összegyúrjuk (jól nyújtható, könnyen kezelhető, puha, de nem ragacsos tésztát kell kapnunk), majd zacskóba tesszük a tésztát és legalább 30 percre betesszük a hűtőbe pihenni.

4. Ezután kivesszük a hűtőből a tésztát és ketté vesszük. Így könnyebb lesz kezelni. Vékonyra kinyújtjuk, majd fánkszaggatóval kiszaggatjuk. A leeső részeket újra gyúrjuk és addig szaggatjuk a korongokat, míg elfogy a tészta.

5. Minden korong közepére szilvalekvárt teszünk (ne túl sokat, de ne is keveset) és óvatosan, úgy, hogy a lekvár ne folyjon ki, félbehajtjuk. Én villával körbenyomkodtam a széleket, így nem nyíltak szét a patkók.

6. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a süteményt, majd 200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük (kb. 20 perc volt nálam, de ez sütőfüggő, figyeljük).

7. Aki szeretné, még forrón forgassa vaníliás porcukorba. Mint említettem a bevezetőben, nekünk elég édes porcukrozás nélkül is, így a második adagot már nem cukroztam meg.


7 megjegyzés:

  1. Kipróbálom, mert nagyon guszta a fotón.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! Nekünk nagyon ízlett, örülök, hogy végre kipróbáltam ezt a receptet. Jó étvágyat kívánok hozzá!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom. Nekem ugyan ez a receptem, csak a vaj is 30 dkg. Megtöltés után tojással lekenem és durvára darál dió és kr.cukor keverékébe mártom a tetejét, úgy sütöm meg.

    VálaszTörlés
  4. Így is nagyon jól hangzik. A dió jól illik hozzá. Köszönöm az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom megsütöttem és nem kell rá porcúkor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészségetekre! De jó, hogy írtál, már teljesen el is feletkeztem erről a süteményről! :)

      Törlés