2017. december 1., péntek

Felnőttes "tiffin"

A recept a Jamie magazin 2015/1-es számban található. Akkor, mikor megjelent az újság és férjem meglátta ezt a tömény finomságot, megkért, hogy egyszer majd készítsem el. Valahogy aztán hol elfelejtkeztem róla, hol volt más, amit ki szerettem volna próbálni. Most viszont eljött a napja ennek is. Nagyon finom, nagyon csokis. Nehéz abbahagyni! Az újságban felnőttes tiffin az édesség neve, így én is megtartottam ezt az elnevezést.





Hozzávalók: 
- 5 dkg vaj,
- 20 dkg étcsoki (70 %-os, de nálam egyik tábla 70%-os, míg a másik 85 %-os volt),
- 1 és fél evőkanál cukorszirup (én ezt nem tettem bele, mert felesleges volt elrontani a túl édes ízzel, mi bírjuk a keserűcsokit),
- 50 ml skót whisky (nem tettem bele a gyerekek miatt, csak egy kupaknyi igazi rumot),
- 9 dkg amarettós keksz (nekem ilyen nincs itthon, ezért gyorsan sütöttem egy kis mandulás-barackmagos kekszet),
- 17,5 dkg jó minőségű aszalt gyümölcs (én az általam jó keményre aszalt meggyet, szilvát és sárgabarackot választottam),
- 3 dkg mogyoró,
- 3 dkg pisztácia (nálam e helyett is mogyoró került bele),
- kakaópor a tetejére.

Elkészítés: 

1. Az olajos magvakat és az aszalt gyümölcsöket jó apróra vágjuk. A kekszet nagyobb darabokra tördeljük (én azért nem hagytam olyan nagyra).

2. Egy 23X16 cm-es formát (tepsit, dobozt) kibélelünk sütőpapírral.

3. Egy edénybe vizet engedünk kb. 1-2 ujjnyi vastagon, ráhelyezünk egy hőálló tálat. Ebbe tördeljük a csokit. Hozzáadjuk a vajat is (és a cukorszirupot, ha használunk). Teljesen felolvasztjuk, de vigyázzunk, ne forrósítsuk fel túlságosan a csokit. Épp' csak olvadjon el minden.

4. Levesszük a tűzről (vigyázzunk a gőzzel!). Mehet bele az alkohol, ha használunk, az aszalványok, a keksz és a magvak. Jól elkeverjük.

5. Beleöntjük a formába. A széléig terítsük szét, ne maradjon üres hely. Elsimítjuk a tetejét. Letakarjuk átlátszó fóliával, vagy, ha dobozba tettük, akkor a doboz tetejével. Hűtőbe tesszük 2 órára.

6. Amikor megszilárdult, kivesszük a hűtőből, tetejét megszórjuk kakaóporral és éles, vékony pengéjű késsel óvatosan, hogy ne törjön, felcsíkozzuk vagy tetszőleges formájúra szeleteljük. Nálam a széle kicsit tört, legközelebb figyelek arra, hogy a szélén ne kunkorodjon fel a csoki, mert szeletelésnél könnyebben törik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése