2017. december 11., hétfő

Kréker

Mikor a gyerekeim elkapnak valamit és nem tudnak enni, akkor ilyen krékert szoktam sütni nekik. A receptet Max konyhájában találtam még évekkel ezelőtt.

Mindig fél adagot készítek, de ide az eredeti receptben megadott mennyiségeket írom. 



Hozzávalók (én fél adagból szoktam sütni): 
- 50 dkg liszt,
- 24 dkg víz,
- 6 dkg olaj (olíva, szőlőmag...),
- 15 g só,
- 1 teáskanál cukor,
- 2 kiskanál szárított élesztő vagy 16-20 g friss élesztő,
- szóráshoz: só, szezámmag, provance-i fűszerkeverék, fokhagyma granulátom stb. én semmit nem szoktam tenni rá, hogy ne terheljem meg lábadozó gyerekeim gyomrát, de, ha valaki csak úgy, csemegézni készíti, akkor nyugodtan ízesítse természetesen :)). 

Elkészítés: 

1. Minden hozzávalót egy edénybe teszünk (az élesztőt csak úgy, morzsoljuk bele) és gyúrjuk össze a tésztát. A recept azt írja, langyos helyen kelesszük 40-50 percig. Nekem ilyenkor sietnem kell, így nem mindig van időm keleszteni. 

2. Négy részre osztjuk a megkelt tésztát és enyhén lisztezett felületen elkezdjük kinyújtani. Mikor már kezd leragadni és nagyjából kinyújtottuk, akkor áttesszük egy sütőpapírra és azon folytatjuk a nyújtást. Jó vékonyra kell kinyújtani, különben nem lesz ropogós. 

3. Aki szeretné, a kinyújtott tésztát most szórja meg az ízesítővel. Egy nyújtófával kicsit még bele is hengergetjük. 

4. Villával megszurkáljuk (én most ezt a nagy sietségben elfelejtettem). Derelyevágóval kis lapocskákra vágjuk. 

5. Előmelegített (eredeti recept szerint 160-170 fokos, nálam 180 fokos) sütőben készre sütjük. Szép piros legyen, úgy fog ropogni. Utána széttördeljük a vágások mentén a tésztát. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése