2017. december 27., szerda

Rumos aszalt szilvával töltött karajtekercs

Idén ez volt az egyik karácsonyi ételünk. Egyszerű, finom, mutatós étel. A receptet a Vidék íze 2014 decemberi számában találtam.




Hozzávalók: 
- kb. 1 kg csont nélküli karaj,
- 30-40 dkg darált hús,
- 20 dkg aszalt szilva, apróra vágva,
- fél dl rum,
- fokhagyma (eredetileg 1 gerezdet ír a recept, de én 3 gerezdet tettem bele),
- 1 kis csokor petrezselyem. 

A körethez rizs és petrezselyem vagy más, általunk kedvelt köret. 

Elkészítés: 

1. Az aszalt szilvát meglocsoljuk a rummal és hagyjuk egy éjszakát állni (másnapra felszívja az összes rumot a szilva). 

2. A húst egy éles késsel csigavonalban nagy lappá nyitjuk (képzeljünk el egy piskótatekercset és a képzeletbeli tekercs tölteléke mentén kell vágni a húst). Húsklopfolóval kb. fél cm vastagra veregetjük. Sózzuk, borsozzuk. 

3. A darált húst összekeverjük a zúzott fokhagymával, a finomra vágott petrezselyem zöldjével, sózzuk, borsozzuk. 

4. Az ízesített darált húst az előkészített karajra kenjük, majd rászórjuk az aszalt szilvát is. Feltekerjük, mint a bejglit. 

5. Az eredeti recept azt írja, hogy az így feltekert húst kiolajozott alufóliába tekerjük, de mivel én nem szeretem az ételt alufóliába csomagolni, ezért inkább cérnával tekertük körbe, ami jó megoldás volt, mert nem esett szét a hús, nagyon jól megtartotta eredeti formáját. Alufóliatakarás helyett olyan tepsibe tettem a körbetekert húst, aminek van teteje is, így meg tudott puhulni sülés közben a tekercs és nem száradt ki. A tepsit előtte vastagon kizsíroztam és kevés bort is került bele.

6. 160-170 fokos sütőben kb. másfél-két óráig kell sütni a húst. Másfél óránál azért ellenőrizzük. Én a végén fedő nélkül is sütöttem egy rövid ideig, hogy legyen egy kis színe, de vigyázni kell, ne száradjon ki a hús! (Sülés után a cérnát ne felejtsük eltávolítani.)

7. Nálunk párolt barna rizs volt a köret (amit meg lehetett volna szórni aprított petrezselyemmel, de ez elmaradt), és meglocsoltam a hús szaftjával. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése