2018. február 2., péntek

"Blini" (hajdinás palacsinta) tormás tejföllel és lencsével

Ezt a receptet is Bede Anna Vegasztrománia című könyvében találtam. Alakítottam, módosítottam rajta itt-ott saját lehetőségeimhez és az itthon lévő alapanyagokhoz igazodva. Nagyon különleges és finom előétel vagy leves után második fogás.



Hozzávalók a palacsintához (kb. 20 db, 5-6 cm átmérőjű palacsintához):
- 15 dkg hajdinaliszt,
- élesztő (eredeti recept szerint 1 teáskanál szárított élesztő, nálam 1 dkg friss élesztő),
- 150 ml langyos tej (nekem most nem volt tejem, így zsíros házi joghurtot használtam),
- 2 tojás (nem tettem bele, mert lányom nem ehet tojást, 3 dkg étkezési keményítőt tettem helyette és több tejfölt/joghurtot),
- 4 evőkanál tejföl,
- 1 kiskanál só,
- másfél teáskanál cukor,
- 1 evőkanál vaj.

Hozzávalók a feltéthez: 
- 10 dkg puy lencse (egyszerű, bárhol kapható lencsét használtam),
- 2 evőkanál citromlé,
- 2 gerezd fokhagyma,
- 1 kiskanál füstölt paprika,
- 2 teáskanál friss tárkony, aprítva (nálam ecetes-sós lében eltett tárkony, így a citromlevet el is hagytam),
- só,
- bors.

Hozzávalók az öntethez: 
- 8 evőkanál tejföl,
- 2 evőkanál kapor, aprítva (nem tettem bele, nem kívántam hozzá),
- 2 evőkanál reszelt torma (házilag eltett tormát kevertem bele).

Elkészítés: 

1. A tojásokat szétválasztjuk és a tészta minden hozzávalóját, a tojásfehérje és a vaj kivételével összekeverjük. Mivel én nem használtam tojást, ezért nálam több tejföl/joghurt került a tésztába és egy kis étkezési keményítő is. Letakarjuk és 1 óra alatt megkelesztjük.

2. Ezután habbá verjük a tojásfehérjét és óvatosan a masszába keverjük. A recept szerint megint hagyjuk kelni 1 órát. Nálam ez a rész elmaradt, mert én nem használtam tojást.

3. Egy nagy serpenyőben kevés vajat olvasztunk, majd egy kisebb merőkanállal (nálam szószos kanál) adagoljuk a tésztát. Mivel nem túl híg a tészta, nem fog szétfolyni a palacsinta, pufi lesz. Mindkét oldalát aranybarnára sütjük.

4. Közben elkészítjük a lencsét. Megmossuk, majd hideg vízben, alacsony lángon, a fűszerekkel ízesítve készre, puhára főzzük.

5. A tormát összekeverjük a tejföllel (kaporral).

6. Tálalás: alulra palacsinta, rá egy kis lencse, majd a tormás tejföl. Díszíthetjük például őrölt fűszerpaprikával, kaporral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése