2018. február 20., kedd

Ricottás kosárkák

A hétvégén a sajtkészítés után lett 75 dkg ordám (vagyis ricottám) is. Egy részéből spenótos-ricottás lasagne készült, a maradékból pedig ez az egyszerű és gyors desszert.





A recept nagyon egyszerű. Készítettem egy kisebb adag linzertésztát (3:2:1 arányút, de csak 15 dkg lisztből, azaz összegyúrtam 15 dkg lisztet, 10 dkg hideg vajat és 3 dkg cukrot, valamint annyi tejfölt, amennyitől nem ragacsos, jól nyújtható, rugalmas tésztát kaptam. Tojást nem tettem bele, mert lányom tojásallergiás.). Nyújtás után kiszaggattam, majd pici muffinsütő formában 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem (előtte villával az alját megszurkáltam).

A krémet pedig a korábbi recept szerint készítettem, de egy részébe kakaóport kevertem (meg, mivel volt olvasztott csokim bőven, két kiskanál olvasztott étcsokit is beleturmixoltam).

1. Az ordát (35 dkg-ot) botmixerrel krémesre turmixoljuk. Adunk hozzá vaníliát és, ha van kezeletlen héjú citromunk, akkor annak a héját is belereszelhetjük (nekem nem volt ilyen, így én nem tettem bele).

2. Tejszínt öntünk hozzá. Annyi tejszínt tegyünk hozzá, amennyi az ízlésünknek megfelelő, illetve, amennyit a ricotta kíván (ha szárazabb, akkor több tejszín kell bele). Én a 35 dkg ricottához kb. 1,5-1,7 dl tejszínt tettem. Ezt kikeverhetjük habverővel, de én siettem, így a jó erős botmixeremmel beledolgoztam a tejszínt is az ordakrémbe. Egy finom, krémes, de nem folyós krémet kaptam, azonban az állag szerintem ízlés kérdése. Én olyan krémet szerettem volna, ami nem folyik szét a kosárkában és a gyerekeim könnyen, maszatolás nélkül meg tudják enni.

3. A kisült, rácson kihűtött kosárkák egy részét gőz fölött olvasztott csokiba mártottam (csak a tetejüket), majd azonnal megforgattam őket pirított, késsel aprított dióba. Végül megtöltöttem a kosárkákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése