2018. március 15., csütörtök

Csokis és pizzás kiflik

Ajándékba sütöttem ezeket a csokis és "pizzás" kifliket. Korán reggel keltem, mire ébredt a család, már kész is voltam. Limara turbó csokis kiflijének receptjét követtem a készítés során.






Hozzávalók a tésztához: 
- 60 dkg liszt,
- 1 teáskanál só,
- cukor (eredeti recept szerint 7 dkg, nálam másfél evőkanál),
- 1 nagy tojás (én nem tettem bele, helyette több tejet használtam),
- kb. 3 dl langyos tej (nálam 3,5-3,8 dl),
- 7 dkg olvasztott vaj,
- 2,5 dkg élesztő (eredeti recept szerint 3,5 dkg, hogy hamar keljen).

Hozzávalók a kakaós töltelékhez: 
- 10 dkg étcsoki (eredetileg 12 dkg),
- 2 evőkanál kakaópor,
- cukor ízlés szerint,
- 1-2 evőkanál kandírozott narancshéj,
- lekvár (eredeti recept szerint narancslekvár, nálam sárgabarack, és annyi, amennyitől kenhető állaga lesz a krémnek, nálam 4 evőkanál lekvár ment bele).

Hozzávalók a pizzás töltelékhez: 
- egy kis üveg házi ketchup,
- szárított bazsalikom és oregánó,
- reszelt sajt.

A lekenéshez tojás, de nálam, mivel lányom tojásallergiás, a kakaós kifliket cukros vízzel kentem le, a pizzásat semmivel.

Elkészítés: 

1. Az élesztőt felfuttatjuk kevés langyos cukros tejben, majd a tészta hozzávalóival egy lágyabb, de nem ragadós tésztát gyúrunk. Kidagasztjuk, kelesztjük. Limaránál, mivel több élesztőt tett bele és mivel gyorsan kész kellett lennie a tésztával, ezért 15 percig hagyta kelni. Nálam 20-25 percig kelt, mert én is siettem. :)

2. Amíg kel a tészta, a csokis töltelék hozzávalóit egy késes aprítóban megőröljük, majd adunk hozzá annyi lekvárt, amennyitől kenhető lesz az állaga.

3. A kissé megkelt tésztát Limara 4 részre, én azonban 8 részre osztottam, hogy kisebbek legyenek a kiflik. Mind a 8 tésztadarabot gombóccá formázzuk, és én hagytam őket kelni 5 percet.

4. Ezután lisztezett felületen kinyújtjuk az egyik tésztát egy körré. Legyen vékony a tészta. Megkenjük a kakaós krémmel. Kinyújtunk egy másik gombócot is és ráhelyezzük a megkent tésztára. 12 cikkre vágjuk, majd feltekerjük.

5. Még két adag kiflit készítettem így, kakaósan, majd a negyedik adagból pizzásat készítettem, azaz kinyújtottam egy adag tésztát, megkentem a házi ketchuppal, megszórtam a fűszerekkel és jó sok reszelt sajttal. Felvágtam, feltekertem (esetleg le lehet kenni és megszórni szezámmaggal, nekem ez most nem jutott eszembe).

6. Miközben készítjük a kifliket, a sütőt melegítsük elő 200 fokra. Amint meleg a sütő és kész az első adag kifli, lekenjük a tetejüket tojással vagy cukros vízzel/tejjel és mehet is a sütőbe. Kb. 20 percig sülnek, de inkább figyeljük, mert minden sütő máshogy süt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése